Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Eugene Ionesco'nun "Sandalyeler" oyununun yorumu, tasarımı ve sahneye uygulanması
| dc.contributor.advisor | Candan, Ayşın | |
| dc.contributor.author | Karaadam, Handan | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:57:23Z | |
| dc.date.available | 2022-06-20T20:57:23Z | |
| dc.date.issued | 1989 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4868 | |
| dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1989. | en_US |
| dc.description.abstract | II. Dünya savaşından sonra, Avrupa'da özellikle Fransa'da Fransız kuramcılar ve uygulamacılarının ortaya koyduğu yapısalcılık, gerçeği birbirine bağımlı bir bütün parça İlişkisi içinde, algılama ilkesinden yola çıkan öğrenme ve değerlendirme yaklaşımı olarak ortaya konmuştur. (Yüksek Ayşegül-Yapısalcılık ve Bir Uygulama) Yapısalcılığın kökenini oluşturan dilbilimsel yaklaşım temelinden hareketle gelişen göstergebilim, göstergelerin niteliğini, hangi yasalara bağlı olduğunu ortaya koyar. Günümüz, karşıt tiyatro eserlerinin sahneye uygularken, sağlanması gereken senfonik, plastik ve içerik öğelerinin, oyunun kendine özgü inceleme yöntemi içinde, yapıtaşlarının birbirleri ve oyunun bütünündeki içindeki bağlantılarının meydana getirdiği estetik yapıyı görebilmek ve ortaya koyabilmek için göstergebilimin iyi bir yöntem olduğu düşüncesi ile fonesco'nun "Sandalyeler" oyununu sahneye aktarmakta yöntemin ele alınması, uygulamamızın temeli teşkil etmektedir. bu Gerçekleri simgesel göstergelerle veren "Sandalyeler" absürd bir tiyatro eseri olarak, sahnede boşluğun, hiçliğin somut bir hale gelmesini, insanların ölüm ve sonsuzluk: karşısındaki tepkilerini, hayatları boyunca anlamsız bir koşuşma içinde olduklarını ilginç ve çarpıcı bir yöntemle ele alarak abartılı tonlar ve hareketlerle uygulanması gereken bir oyundur. Abartılı oyun tezinin yanında ince ince işlenmesi gereken duygulara sahiptir. Zaman ve mekan bilinci, olayın planı yoktur. İnsanların iç dünyasını kendilerine ve çevrelerine yansıttığı temel duyuş algılayış ve ifadenin olgularıyla örülmüştür. Oldukça karmaşık bir oyundur. Bu nedenle göstergebilim yöntemiyle, sahneden seyirciye iletilecek, çözümlenmesi gerekli bir çok simgeler ve kodları içinde bulundurmaktadır. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.title | Eugene Ionesco'nun "Sandalyeler" oyununun yorumu, tasarımı ve sahneye uygulanması | en_US |
| dc.type | artThesis | en_US |
| dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sahne Dekorları ve Kostümü Anasanat Dalı Dekor ve Kostüm Tasarımı Programı | en_US |
| dc.institutionauthor | Karaadam, Handan | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.identifier.yrd | 29E8C21A-973E-4B15-AE65-C514F05E1AFC | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art















