Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIlgaz, Sevil
dc.contributor.authorKahraman, Veli
dc.date.accessioned2022-06-20T20:57:31Z
dc.date.available2022-06-20T20:57:31Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4909
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Üniversitesien_US
dc.descriptionSosyal Bilimler Enstitüsü, 1996.en_US
dc.description.abstractBu deneme, 1896-1948 yıllan arasında yaşamış, yaşamını ve yaşarken oluşturduğu düşüncelerini varoluşun temel sorularıyla beslemiş, Fransız tiyatro kuramcısı, şair ve düşünür Antonîn Artaud'yu ve kuramını oluşturduğu Vahşet Tiyatrosu'nu anla maya çalışmanın bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Bu denemenin amacı; Artaud'nun oluşturduğu tiyatro düşüncesini sahnede bir pratiğe dökmek, pratiği kendi içerisinde Artaud'nun kuramı doğrultusunda olgun laştırmaya çalışmaktır. Ancak bu pratik, daha çok bir süreci; denemenin oluşturulma sürecini, bu süreç içerisinde Artaud'yu, Vahşet Tiyatrosu'nu, Artaud'nun kavramlarını, hareket nokta larını, bu kavram ve hareket noktalarıyla ne yapmak istediğini araştırır ve tartışır. Bu proje, Artaud'nun düşüncelerini mutlak bir sonuca taşımayı amaçlamaz. Bütününden de anlaşılacağı gibi Vahşet Tiyatrosunun mutlak pratiğini de göster mez. Artaud'nun "İnsan anatomisini sonunda dans ettirin" sözünü göz önünde tutarak, doğaçlama danslarla başlattığım bu proje, Artaud'nun bazı metinleriyle birlikte geliştirilmiş ve sonuçta bir oyun haline gelmiştir. Oyunda, ekranın hakimiyeti altmdaki insanın, büyülenmişcesine izlediği görüntü bombardımanı karşısında 'kendisi' olmaktan çıkarak imaj dünyasının bir kuklası haline geldiğini görürüz. Ekranın güdümünde sanal bir gerçekliği yaşamaya başlayan insanın yaşadığı gerçeklik, imaj dünyasının imgesel ve yanılsamalı gerçek liğine dönüşür. Kendi gerçekliğiyle bu, yanılsamalı gerçeklik arasında bir türlü oluşmayan örtüşme onda bir acıyı ve şiddeti doğurur. Ortaya çıkarttığı bu yanılsamalı şiddet onun yıkımını getirir. Son bölümde (Artaud'nun sözleri eşliğinde) kültürel ve teknolojik boyutlarda yaşadığı vahşet in karşısında kendisini yeniden var etmeye çalışan insanm yaşadığı iç vahşeti: Gayreti ve acıyı görürüz. Oyun beş oyun kişisinden oluşmaktadır. Oyun süresi 60 dakikadır. Oyunun metni Artaud'nun; "Dışkısalhğın Arayışı", "Ahırda Anneler" ve "Mumyanın Mektubu" metinlerinden oluşturulmuştur. Bu denemenin kostüm, dekor ve mask tasarımlarının yanısıra, oyunculuk anlayışı Artaud'nun ritüelistik olana yapmış olduğu vurgular göz önüne alınarak gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBir Vahşet Tiyatrosu Denemesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sahne ve Görüntü Sanatları Anasanat Dalı Tiyatro Dekoru ve Kostüm Programıen_US
dc.institutionauthorKahraman, Velien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yrd00BF787B-A4E3-452B-B7C7-3C7C6A67DF62en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster