Abstract
Besbin yıllık billinen tarihe sahip cam malzemesi son birbuçuk asırda yeni bir olusum içine girmistir. Cam kesfinden günümüze, farklı evrelerden geçmistir. Önceleri kutsal kabul edilen bu malzeme zaman içinde herkesin sahip olabilecegi bir malzeme haline gelmistir. Endüstiri Devrimi ile birlikte teknolojide yasanan büyük degisim, camda da kendini göstermis ve fabrikalar atölyelerin, isçilerde ustaların yerini almıstır. 19.yy'ın ikinci yarısında, özellikle de sonlarına dogru cam üretimine Galle, Tiffany ve Lalique gibi isimler farklı bakmaya basladı ve el sanatının fabrikasyon imalattan daha degerli oldugu görüsünü ispatlayacak çalısmalar yaptılar. Günümüzde cam da, seramik gibi zanaat, endüstiri, ve ileri teknolojilerin yanısıra sanatta da yer bulmaktadır. Seramik gibi cam için de sanat mı zaanaat mi tartısmaları hala sürse de pek çok müze cam eserleri koleksiyonlarına katmakta, ayrıca cam sanatçısı olmayan pek çok sanatçı heykellerinde ya da sanatsal uygulamalarında cam kullanmaktadır. Cam sanatının plastik sanatlardaki yeri tartışmaya açık ancak camın plastik sanatlarda bir ifade biçimi olduğu reddedilemez bir gerçektir.