Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository
DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.Search MSGSÜ
Browsing TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu by Subject "Eğitim"
Now showing items 21-30 of 30
-
ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM İNANÇLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNE ETKİSİ
(2017)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim inançlarının, eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın modeli tarama modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitimöğretim yılında ... -
Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri
(2012)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının değerlere ve değerler eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinin beş farklı bölümünde okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf ... -
Öğretmen adaylarının farklı bilgi uçurma (whistle-blowing) tercihlerinde belirleyici olan kültürel değerler
(2015)Bu araştırma, öğretmen adaylarının farklı bilgi uçurma tercihlerinde belirleyici olan kültürel değerleri irde- lemektedir. Bu bağlamda, öncelikle öğretmen adaylarının hangi etik/yasa dışı durum hakkında bilgi uçu- rabilecekleri ... -
Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması
(2017)Çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öğrenme topluluğu uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve bu uygulamanın yapılandırmacı ders planı hazırlama becerisi ile yapılandırmacılık ve yapılandırmacı ders planı ... -
Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişki
(2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada, katılımcıların görüşlerinin cinsiyet, eğitim ... -
Öğretmenlerin Sanal Zorbalık Farkındalığı ve Çevrimiçi Teknolojiler Öz- Yeterliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (İstanbul Silivri Örneği)
(2018)Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin sanal zorbalık/sanal mağduriyet yaşantılarınailişkin öğretmenlerin farkındalık düzeyleri ve çevrimiçi teknolojiler öz-yeterlikleriniçeşitli değişkenler açısından incelemek ve öğretmenlerin ... -
Relationship between Political Discrimination Level Perceived by Teachers and Teachers' Organizational Cynicism Levels1
(2016)Problem Durumu: Siyasi ayrımcılık kişilerin siyasi görüşleri nedeniyle karşılaştıkları etik olmayan davranışları tanımlamak için kullanılmaktadır. Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) (2006) siyasi ayrımcılığı, bireylerin ... -
Roles and Ethical Responsibilities of Teachers and School Principals in Educational Testing Process
(2014)Bir mesleğe yüklenen sorumlulukları ve meslek üyelerinin kamuya karşı yükümlülüklerini ihlal edebilecek davranışları tanımlayan kurallar, mesleki etik standartlar olarak adlandırılır. Öğretme odaklı bir meslek icra eden ... -
ÜÇ B OYUTLU S AYISAL O RTAM A RAÇLARININ G ÖRSEL İ LETİŞİM T ASARIMI BA Ğ LAMINDA Ö Ğ RETİ M İ : Bİ R L İ SANS D ERSİ Ö RNEĞİ
(2015)Bu çalış mada, görsel iletişim tasarımı sorunları bağ lamında bir üç boyutlu sayısal ortamda modelleme ve animasyon aracı öğ retimi dersinin tasarlanması ve uygulanmasına yönelik prensipler belirlenmeye çalış ılmıştır. ... -
Yaşantısal Öğrenme Kuramının Öğrencilerin Motivasyonel İnançları ve Akademik Başarılarına Etkisi
(2013)Çalışmada aktif öğrenmeyi ve bireysel farklılıkları temel alan yaşantısal öğrenme kuramı merkeze alınmıştır. Kuramın öğrenme stillerine göre düzenlenmiş yapısının bireylerin akademik başarıları ve motivasyonel inançları ...