Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErden, Burcu
dc.date.accessioned2023-03-06T12:51:38Z
dc.date.available2023-03-06T12:51:38Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationErden, B. (2022). İlhan Koman’ın form araştırma süreciyle 1970 sonrası dönüşen heykel dili. Sanat Yazıları, 47.en_US
dc.identifier.issn2458-8903
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5218
dc.description.abstractİlhan Koman’ın matematik yasalarıyla biçimlendirdiği formlardan oluşan 1970 sonrası heykel dili, Türkiye’deki heykel tarihi içinde benzeri olmayan bir örnek olarak karşımıza çıkmaktadır. Sanatçının 1960’larda başladığı ve 1970’li yıllarda heykellerinin ana problemine dönüşen form araştırması, önceki üretimlerinden kopuş niteliğindeki uygulamalarının merkezinde yer almıştır. Bu metinde sanatçının matematiksel olarak formüle edilebilir ve aralarında bilimsel buluş olarak tescillenmiş formların da olduğu heykelleri ile tanımlayabileceğimiz 1970 sonrası dönemi ele alınmış, form araştırma yaklaşımının onun heykel dilindeki dönüşüme etkisi üzerinde durulmuştur. Sanatçının seriler olarak ürettiği 1970 sonrası heykel gruplarından seçilen örnekler üzerinden bu çalışmaların öğrenilebilir ve öğretilebilir gerçekleştirilme yöntemlerine değinilmiştir. Nasıl yapılacakları bilgisini içermeleri bakımından birer belge niteliğindeki bu heykeller, varyasyonları üzerine bugün dahi akıl yürütmeye devam edilebilecek kolektif tasarlama süreçlerine açıktır. Koman’ın benzer bir biçimlendirme diline sahip Konstrüktivist heykel anlayışından ayrıldığı temel noktalar, metin içerisinde sanatçının matematik yasalarına bağlı tasarım süreci ekseninde irdelenmiştir. Koman’ın form keşfetme sürecinde malzeme ile düşünme alışkanlığının, çalışmalarının bilimsel nitelik kazanmasında ayırt edici bir katkı olarak öne çıktığı ortaya koyulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofSanat Yazılarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKoman, İlhan, 1921-1986en_US
dc.subjectHeykelen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMalzeme ile düşünmeen_US
dc.subjectForm araştırmasıen_US
dc.titleİlhan Koman’ın form araştırma süreciyle 1970 sonrası dönüşen heykel dilien_US
dc.title.alternativeİlhan Koman’s Language Of Sculpture Transformed After 1970 Through The Form Research Processen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-5831-3494en_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykelen_US
dc.institutionauthorErden, Burcu
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage405en_US
dc.identifier.endpage422en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster