Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCoşkun, Zeki
dc.date.accessioned2022-06-08T18:35:04Z
dc.date.available2022-06-08T18:35:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-4815
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRM09ETTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/522
dc.description.abstract"XIX. yüzyılın" ve aynı anlama gelmek üzere "Modernitenin Başkenti" olarak anılan Paris, bunlardanda önce oryantalizmin başkentidir.Fransız sanatçıların XIX. yüzyıl başlarından itibaren geliştirdiği resim tarzının adı olarak ortayaçıkan oryantalizm kavramı, hızla diğer sanatlara taşınmış, zamanla Doğu’ya ilişkin Batılıdüşünsel, sanatsal, siyasal hemen tüm pratiklerin ortak adına dönüşmüştür.Oryantalizmi tarihsel bir olgu olmaktan çıkarıp sorunsallaştıran Edward Said, tarihsel kökenleriniantikiteye dayandırmakla birlikte, onun kurumsallaşıp sistematik uygulama halini almasınınmiladı olarak 1798’i; Mısır’ın işgalini işaret etmektedir. Oysa tarihsel süreç Batı için Doğu’nungiriş kapısının İstanbul olduğunu göstermektedir.Elçilik kayıtlarından seyahatnamelere, tacirlerden sanatçılara resmi, sivil Batılı özneninDoğu’ya ilişkin öncelikli imge kaynağı İstanbul’dur. XVII. yüzyıl sonlarında Fransa’nın İstanbul’uişgal tasarıları, şehrin ve Doğu’nun Batılı aktörlerce imgesel, sözel, teatral, görsel olarak yenidenüretilip tüketilmesine dönüşmüştür. Bu pratik XVIII. yüzyıldan itibaren İstanbul’un da dönüşümünügetirmiştir.Paris-İstanbul ilişkisi, oryantalizmin tarihsel, coğrafi kaynaklarını ve evrimini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractBefore being the capital of the 19th Century and "modernity", Paris is the bedrock of orientalism. The concept of orientalism emerged in the 19th century as the name of an artistic style developed by French painters, spread to other fields of art. In time, the concept came to signify all ideational and political practices on the part of the Occident with the Orient as their subject. Edward Said, who problematized the concept as something beyond a mere historical fact, points at 1798, i.e. Egypt’s occupation as the moment of institutionalization and systematization of Orientalism (though he traces it back to the antiquity). However, history demonstrates that the gateway to the Orient for the Occident has been in fact Istanbul. Istanbul is the prior origin of imagery of the West about the East – from the recordings of the embassies to merchants and artists. The plans of France to conquer Istanbul eventuated the city and the East to be regenerated and exploited by the West from the imaginary, verbal and visual points of view. This also has brought the transformation of Istanbul since XVIII. century. The relation between Paris and Istanbul demonstrates the historical and geographical origins and the evolution of Orientalism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOryantalizmi Doğuran İki Başkent: İstanbul – Parisen_US
dc.title.alternativeTwo Bedrocks of Orientalism: Istanbul and Parisen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage312en_US
dc.identifier.endpage331en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpRM09ETTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster