Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToksoy, Gamze
dc.date.accessioned2022-06-08T18:35:04Z
dc.date.available2022-06-08T18:35:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-4812
dc.identifier.issn2148-144X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.13114/MJH.2019.504
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVek5qSXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/523
dc.description.abstractModernleşme sürecinde fotoğraf, dönüşen yaşamın kaydını tutmaktan çok daha fazlasını ifade eder.Modern kimliklerin, aidiyetlerin nasıl tanımlanacağı, yaşamın hangi yanlarının görünür kılınacağı ve gelecekkuşakların belleğine nasıl aktarılacağı sorularının yanıtlarını bulacağımız mecralardan biridir. Bu metindefotoğraf, sosyolojik bakışın aracı olarak konumlandırılıyor. 19. yüzyılın modernleşmesinde toplumsal yaşamınbütününe yayılan dönüşümlerin sorgu nesnesi olarak kavranıyor. Bu bağlamda fotoğraf, yeni şekillenmekteolan toplumsal ve iktisadi yapıları açıklamanın ve iktidarların işleyişini anlamanın yollarından biri olaraköneriliyor. Günümüzde görüntülerin toplumsal işlevlerine dair tartışmalar, teknik yolla görüntü üretiminin ilkdönemlerinde filizlenmiştir. Önceki dönemlerin görüntü üretme teknolojilerinin sorgulanması, bugün arkaarkaya gelen yeni teknolojilerin geçmişle bağını kurarak anlaşılmasını sağlar. Dağıtım ağlarının toplumsalişlevlerine dair tartışmalara katkıda bulunur. Bu metinde, görme rejimi, gözlemci özne kavramları yenidendüşünülerek, teknik yolla üretilen görüntülerin ilk örneklerinden günümüze kadar süregelen tartışmalar arasında bağlar kurmak hedefleniyor. Böylece, günümüz görüntü pazarının toplumsal işlevleri değişmeyen görüntüleri ile toplumsal belleğin inşası arasındaki ilişkilere dikkat çekiliyor. Fotoğrafik kayıtların belge olarakanlamlarını yeniden değerlendirmek, onların kullanım değerindeki süreklilikleri görmemizi sağlar. Özellikle,medyada geniş yer kaplayan, şiddet olaylarına ve savaşlara ait görüntüler, toplumsal yargı oluşturmada güçlüetkiye sahiptirler. Bu bağlamda araştırma, toplumsal etkileri güçlü olan görüntülere odaklanarak, günümüzdegörüntülerin yaydığı etki üzerine sürmekte olan tartışmalara katkı sunmayı hedefliyor.en_US
dc.description.abstractDuring the course of modernization, photography expresses much more than simply keeping a record of the transformed life. It is one of the channels in which we find answers to the questions of how modern identities and belonging are defined, how aspects of life will be made visible and how they will be transferred to the memory of future generations. In this article photography is positioned as a tool of a sociological perspective. In the modernization of the 19th century, photography was perceived as the object of inquiry about the transformations spreading through the whole of social life. In this context, we propose the photograph was one of the ways of explaining capitalist economies that are taking shape and the functioning of social power. The debates on the social functions of images currently in progress arose in the early stages of image production. Questioning the technologies of image production of this period enables us to understand the new technologies coming together in the past. It nourishes our discussions on the social functions of distribution networks. In this context, we aim to make connections between the first examples of technically generated images and the debates continuing to the present day, by opening up the visual regime, rethinking the concepts of the observer subject. These links draw attention to the relationship between the unchanging images of the image market and the construction of social memory. Re-evaluating the meaning of photographic records as documents enables us to see continuities in their value of use. In particular, images of violence and wars, which obtain a large footprint in the media, have had a strong influence in the formation of social justice. In this context, this research aims to contribute to the on-going debates on the impact of images today by focusing upon images with strong social impact.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İnsani Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFotoğraf Aslında Neyin Belgesi? Fotoğrafın Toplumsallığı ve Medya ve Gerçeklik Tartışmalarında Değişmeyen Rolüen_US
dc.title.alternativeWhat is Actually a Photograph as a Document? The Sociality of Photography and It’s Unchanging Role in Debates on the Media and Realityen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.doi10.13114/MJH.2019.504
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage491en_US
dc.identifier.endpage505en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpVek5qSXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster