Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Müzik-Bilim Dergisi Cilt 1, Sayı: 6, Bahar 2015
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Editörler: Arş. Gör. Dr. Evrim Hikmet Öğüt (MSGSÜ), Öğr. Gör. Dr. Elif Damla YAVUZ (MSGSÜ), Arş. Gör. Nihan TAHTAİŞLEYEN (MSGSÜ)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Müzik-Bilim Dergisi’nin yeni sayısı, özel bir çerçeveyle okurlarının karşısına çıkıyor. Dergimizin Bahar 2015 sayısı, Doğu Akdeniz Araştırmalar Merkezi (DAKAM) ve İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı işbirliğiyle 7-8 Mayıs 2015 tarihleri arasında BİSED Salonu’nda düzenlenen Musicult’15 sempozyumunda sunulan, dergimizin yayın kurulu tarafından seçilen ve hakemlerimizce değerlendirilen bildirilerin genişletilmiş makale versiyonlarını içeriyor. Böylece Bahar 2015 sayısıyla hem okuyucularımızın İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri, İtalya, Cezayir, Yunanistan, İran, Malezya ve diğer pek çok ülkeden toplam 59 katılımcının yer aldığı sempozyumda dikkat çeken konulara ve çeşitli ülkelerin akademisyenlerinin müzikolojiyi kavrayışlarına, farklı müzikolojik yaklaşım ve yöntemlere dair fikir edinebilmesine, hem de akademik dünyalar arasındaki etkileşime aracı olmayı umuyoruz. Dergimizin yayın hayatına başladığından beri ilke edindiği akademik alanda faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarla işbirliğini artırma çabasının Bahar 2015 sayısıyla ürün haline geldiğini görmek bizler için sevindiricidir. Fakat Manuel Castells’in tabiriyle içinde yaşadığımız “ağ toplumu”nda işbirliği ve etkileşim için karşımızda yeni biçimler ve olanaklar olduğu da görmezden gelinemez. Örneğin literatür taramasının büyük bir kısmını artık çevrimiçi olarak eriştiğimiz veritabanları ve koleksiyonlar üzerinden yürütüyor, akademik üretimi bu veritabanlarına ve koleksiyonlara dahil olan yayınlar aracılığıyla takip ediyoruz. “Ağ”a dahil olmak, ister birey isterse kurum olsun, herkes için artık neredeyse bir zorunluluk. Bizler de dergimizin böylesi platformların içinde yer alması için özellikle gayret gösteriyoruz. Bu doğrultuda Müzik-Bilim Dergisi’nin bundan böyle Répertoire International de Littérature Musicale (RILM) tarafından hazırlanmakta olan çevrimiçi müzik dergileri koleksiyonunda yer alacağı haberini okuyucularımızla paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Bizleri destekleyen ve dergimizin niteliğinin yükselmesine büyük katkıda bulunan hakemlerimize bu vesileyle bir kez daha teşekkür ederiz. Müzik-Bilim Dergisi’nin Bahar 2015 sayısında beş makaleye yer verdik. Navid Bargrizan, “Technology, Microtones, and Mediation in Manfred Stahnke’s Orpheus Kristall” başlıklı makalesinde Alman besteci Manfred Stahnke’nin Siemens Arts Program tarafından desteklenen ve ilk kez 2002’de Münchener Biennale’de sahnelenen operası Orpheus Kristall’i konu ediyor. Bargrizan makalesinde operanın baş karakteri Orpheus ve onu çevreleyen dış dünya arasındaki ilişkide internetin dolayımlama rolüne odaklanıyor. Ángeles Sancho-Velázquez, “Virtuosos, Improvisers, and the Politics of Seriousness in Western Classical Music” başlıklı makalesinde Avrupa müziğinde on dokuzuncu yüzyılda doğaçlamanın terkedilmesini ele alıyor; virtüözler ve virtüözite kavrayışlarına odaklanarak bu terk edişin ardındaki müzik dışı politik ve sosyal konuları irdeliyor. “Relation of Music to Cultural Identity in the Colonies of West Greece: the Case of Selinus” başlıklı makalesinde Angela Bellia, arkeolojik bulgulardan yola çıkarak müzik etkinliklerini kültürel kimlik bağlamında yorumluyor; Atina ve Sparta’ya odaklanmış Antik Yunan müziği çalışmalarına, Sicilya Adası’ndaki Selinus’a yönelerek alternatif ve bütünselci yorumları kırmaya yönelik bir bakış açısı sunuyor. Olcay Muslu Gardner, “Endangered Music and Dance Culture and Sustainability: A Case Study in Rural Turkey” başlıklı makalesinde Domaniç’te yürüttüğü alan çalışmasını, UNESCO’nun toplulukların ve kimi durumlarda bireylerin kültürel miras olarak tanımladıkları uygulamaları, temsilleri, anlatımları, bilgi ve becerileri kapsayan “somut olmayan kültürel miras” nitelemesi, kültürel sürdürülebilirlik ve kültür politikaları üzerinden ele alıyor. Müzik-Bilim Dergisi’nin yayınlanmasını sağlayan MSGSÜ Yayın ve Basın Birimi’ne, Bahar 2015 sayısının hakemlerine, genel yayın yönetmenimize, editörlerimize ve yazarlarımıza içtenlikle teşekkür ederiz. Müzik-Bilim Dergisi Yayın Kurulu