Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoç. Dr. Abdüsselam Selami Çifter
dc.contributor.authorDoğrul, Fatma
dc.date.accessioned2023-08-24T10:42:54Z
dc.date.available2023-08-24T10:42:54Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5368
dc.description.abstractSon yıllarda teknolojik gelişmelerle birlikte büyümeye ve değişmeye devam eden üretim ve tüketim ortamında rekabet edebilmek için farklı yollar aramaya başlanmıştır. Böylece tasarımın ve deneyimin önemi, aynı zamanda kullanım alanı artmaktadır. Benzer şekilde kullanıcıların ihtiyaçları, beklentileri ve günlük alışkanlıkları da değişmekte ve gelişmektedir. Endüstride ve akademide kullanıcı deneyimine ilgi büyük olmasına rağmen deneyimin ortak bir tanımında, nasıl değerlendirileceği ve tasarımda kullanılabilir araçlara nasıl dönüştürüleceği konusunda daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulmaktadır. Kullanıcı deneyimini anlamak, kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlayarak onların yaşam kalitesini iyileştiren, iyi oluşlarını etkileyen ürünler tasarlamak için önemlidir. Kullanıcı ürün etkileşiminde olumlu deneyimler yaratmanın yolu, kullanıcıyı odağa alarak, kullanıcı araştırmaları doğrultusunda deneyimlerin tasarlanmasıdır. Günümüzde kullanıcıların dönüşen beklentileriyle birlikte; somut ihtiyaçlarının yanında soyut ihtiyaçlarının da anlaşılması önemli hale gelmiştir. Bu durum, kullanıcıların kendilerini soyut kavramlarla ifade etmelerindeki zorluğu da beraberinde getirmiştir. Ürünlerle olumlu deneyimler yaratmak, kullanıcıların hayatlarına değer katan ürünler tasarlamak için kullanıcıyla empati kurmaya yönelik daha fazla araştırmaya ve uygulanabilir araçlara ihtiyaç vardır. Bu doğrultuda tez çalışmasında; kullanıcı-ürün etkileşimiyle oluşan kullanıcı değerlerine ulaşmak, kullanıcı değerlerini etkileyen kültürel bağlam ve kullanıcı deneyimiyle ilişkisini ortaya koymak ve alan çalışması sonucu elde edilen bulgularla tasarım araştırmacılarının faydalanabileceği bir çerçeve ortaya koymak hedeflenmiştir. Aynı zamanda temel ihtiyaçların yanında soyut ihtiyaçların anlaşılmasında kullanıcı hikayelerinden faydalanılarak kullanıcı araştırması için faydalı bir metodoloji sunmak hedeflenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKullanıcı deneyimien_US
dc.subjectKullanıcı değerien_US
dc.subjectKültürel bağlamen_US
dc.subjectKullanıcı araştırmasıen_US
dc.subjectTasarım ve değeren_US
dc.subjectTasarım ve duyguen_US
dc.titleKullanıcı deneyiminin kullanıcı değeriyle kültürel bağlamda ilişkisinin Türk kahve makinesi ve cezve üzerinden incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstriyel Tasarım Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster