Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDr. Öğr. Üyesi Eser Yağcı
dc.contributor.authorYesir, Kadir
dc.date.accessioned2023-08-28T07:10:48Z
dc.date.available2023-08-28T07:10:48Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5409
dc.description.abstractEğitim çocuğun yetişkin bireye dönüşüm sürecinin kendisi ve toplum için en faydalı şekilde gerçekleşmesini sağlayan disiplindir. En faydalı sonucun nasıl alınacağına dair tarih boyunca her ülke farklı stratejiler geliştirmektedir. Bu stratejilerin uygulanma alanı olan okulların eğitim sürecine çeşitli etkileri mevcuttur. Yapı eğitim programının uygulandığı mekânları sunar, öğrenciyle fiziksel-sosyal ve psikolojik açılardan ilişki kurar, eğitim süreci esnasında çevresel etkilerden korur. Okul yapısının tasarımı bu rollerin başarısını önemli ölçüde etkilemektedir. Literatürde bu etkilerin hangi bağlamlarda ve nasıl gerçekleştiğine dair pek çok çalışma kesin kanıtlar ve korelasyonlar sunmuştur. Ülkeler çeşitli gerekçelerle okul yapılarını yenilemektedir. Zaman kısıtlaması ve stratejik kolaylık sebebiyle bu yenilemeler belirli durumlarda toplu programlar vasıtasıyla gerçekleştirilmektedir. Bu programlar çok sayıda okulu nispeten kısa süre içerisinde inşa edeceği ve bu okulların yapı ömrü boyunca çok sayıda öğrenciyi ve ilgili topluluğu etkileyeceği için, bu programlarda okul tasarımının nasıl yapılacağı önemli bir çalışma alanıdır. Bu kapsamda tarihsel süreçte okul tasarımına yönelik hangi ögelerin hangi dönemlerde hangi gereksinimlere cevap olarak ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Bunun üzerine literatürde bu ögeler içerisinde mekânsal karşılığı olanlar ayıklanarak hangi ögelerin öğrenci başarısına etki ettiği tespit edilerek dönüşüm programlarında bu ögelerin nasıl kullanıldığı araştırılmıştır. Böylece toplu okul dönüşüm programlarında bahsedilen risklerin doğmaması için etkisi kanıtlanmış ögelerin mutlaka temin edilmiş olması gerekliliği ispatlanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectİlköğretim yapılarıen_US
dc.subjectMimari tasarımen_US
dc.subjectYapı tasarımıen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectKamusal Dönüşüm Programları--Türkiyeen_US
dc.titleİlkokul yapı dönüşüm projelerinin öğrenci gelişimine etki eden ögeler üzerinden incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster