Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorProf. Dr. İpek Fitoz
dc.contributor.authorÖztekin, Mertcan
dc.date.accessioned2023-09-01T05:55:08Z
dc.date.available2023-09-01T05:55:08Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5451
dc.description.abstractKimlik birçok akademik disiplin içinde var olmuş bir kavramdır. Nesnelerin, insanların ya da herhangi bir şeyin ifadesidir. Günümüzde kimlik profesyonel bir temsil niteliğinde kurumsal boyuttadır. Kurumsal kimlik somut bir ifadeden ziyade felsefe, tutum, davranış, iletişim gibi soyut unsurlarla bütünleşmekte ve kültür-imaj ilişkisinin de dahil olmasıyla oluşmaktadır. Kurumsal kimlik kamu, özel, sosyokültürel ve ticari mekânlarda görülmektedir. Ticari mekânlara moda firmaları dahildir. Moda geçmiş günümüze canlılığını koruyan statü, ego, tutum, yaşam tarzı, estetik ve içsel bir duygu ifadesi olmuştur ki bu sebeple uygulanan bir olgudur. Bu bakımdan 1970'ler sonrası rakiplerden ayrışa bilmek için moda firmaları kurumsal kimlik yapılandırmalarına girmiştir. Günümüze uzanan bu akışta moda somut giyim ve aksesuar ürünleri değil, bunlara yüklenilen soyut değerlerle kendini var etmektedir. Kusursuz üretim, hammaddelerdeki başarılı içerikler her ne kadar etkili siluette tasarlansa bile bireyi etkileyememektedir. Bu bakımdan birey temelinde ticari bir uygulama olduğu için moda, kimlik yapılarında duygusal içeriklerle oluşturulmaktadır. Çünkü insan duygusu olan bir canlıdır. 21. yüzyıl satın alma eyleminde yenilikçi deneyimsel yaklaşımlar görülmektedir. Moda kurumsal kimliğini deneyimle mağazalarda yaşatmaktadır. Deneyim bireylerin duyu organlarıyla gerçekleşmektedir. Bu bakımdan mağazalar moda kurumsal kimliğini yaşatan deneyimsel bir atmosfere dönüşmüştür. Gelişen teknoloji hayatın her alanına dahil olduğu gibi mağazalara da dahil olmuştur. Fiziksel mağaza ve sanal mağazalar görülmekte ve bu mağazaların deneyimleri teknoloji temelinde sağlanmaktadır. Tatminkâr fiziksel deneyim dijital avantajlar ile birleşerek "Fijital" kavramı ortaya çıkarmıştır. Bu paralellikte "Fijital Mağaza" kavramının ortaya çıkmasıyla mekân fijital yöntemlerle tasarlanmaktadır. Tez çalışması kapsamında yenilikçi yaklaşım, fijital tasarım modeli oluşturulmuştur. Kurumsal bir mekân olan moda mağazalarında fijital tasarım model önerisiyle teknoloji destekli deneyim yaratılması hedeflenmiştir. Bu modele göre moda mağazalarının fijital mekân sınıfına girip ya da girmeyeceği gösterilmekte ayrıca kurumsal, duyusal ve fijital bileşen değerleriyle mağaza mekânlarının kalitesi artırılabileceği vurgulanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMekân tasarımıen_US
dc.subjectKurumsal kimliken_US
dc.subjectMağaza tasarımıen_US
dc.subjectModa mağaza tasarımıen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectFijital tasarımen_US
dc.titleKurumsal bir mekân olarak moda mağazalarında yenilikçi yaklaşımlar ve fijital tasarım modelien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster