Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorProf. Dr. Burçin Cem Arabacıoğlu
dc.contributor.authorÇelik, Ceren
dc.date.accessioned2023-09-01T06:09:53Z
dc.date.available2023-09-01T06:09:53Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5456
dc.description.abstractİç mimarlık ayrı bir disiplin olarak var olmaya başladığı süreçten itibaren birçok farklı dönüm noktası yaşamıştır. Bunlardan bir tanesi de söylem ve oluşumlar kapsamında iç mimarlığın bir disiplin olarak algılanma noktasıdır. Detaylı bir şekilde incelendiğinde görülebilir ki iç mimarlık farklı ölçeklerle ilişkilenen bir bütünün parçasıdır. Kent ve kentlilere sunabileceklerinin potansiyelleri değerlendirilmelidir. Çalışmanın amacı eğitimin var olan potansiyelleri ve yapısı incelenerek, stüdyo dersleri kapsamında yeni bir yapılanma önerisi yapılmasıdır. Tasarım eğitimi diğer disiplinlerden farklı bir öğrenme yapısına sahiptir. Teorik derslere ek olarak öğrencilerin tasarım ile bire bir iletişimde oldukları stüdyo derslerini bünyesinde barındırmaktadır. Öğrencilerde tasarım düşüncesinin oluşmasında ve mekânı kavramalarındaki ana omurgayı bu stüdyo dersleri oluşturmaktadır. Stüdyo derslerinin bu kendine özgü, katmanlaşarak artan öğrenme durumu tez kapsamında tartışılmıştır. Tez kapsamında tasarım eğitiminde stüdyo (proje) derslerinin tarihsel süreçte gelişimi ve tasarım eğitimi çerçevesinde öğrenme kavramı bir altlık olarak araştırılmış, iç mimari stüdyolar özelinde mevcut durum irdelenmiştir. İç mimari proje stüdyolarının tasarım düşüncesi oluşturmadaki etkileri tartışılmıştır. Mevcut yaklaşımlar üzerinden mekânın algılanmasına ve proje sürecine etkisi olan; proje konuları, ölçek, ölçekler arası tasarım, ile temsil ve üretim kavramları irdelenmiştir. Tez kapsamında iki adet alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Yapılan alan çalışmasında ölçekler arası çalışmanın iç mimari stüdyolardan mekanı algılama potansiyellerini artırdığı belirlenmiştir. Temsil ve üretim yöntemlerinin de bu yapıyı destekler nitelikte lineer olmayan bir kurguda kullanılmasının da sürece olumlu etkisi olduğu gözlemlenmiştir. Alınan veriler ve literatür çalışması kapsamında lineer olmayan ölçekler arası bir yaklaşım içeren bir yapı önerisi yapılmıştır. Yapılan öneride iç mimarlığın kent ile kurabileceği bağ ve potansiyeller ortaya çıkarılmıştır. Kenti bir iç mekanlar dizisi olarak değerlendiren yaklaşımda, daha bütüncül bir anlayışla, iç mimarinin potansiyelleri irdelenmiştir. Bu bütüncül yaklaşım, öğrencilerin kent ve iç mekanlar arasında bir bağlantı kurmasına olanak sağlamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİç mimarlık--Eğitim öğretimen_US
dc.subjectTasarım eğitimien_US
dc.subjectİç mimarlıken_US
dc.subjectStüdyo derslerien_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectTemsilen_US
dc.subjectÜretimen_US
dc.subjectÖlçekler arası tasarımen_US
dc.titleİç mimarlık eğitimi ve ölçekler arası tasarım arakesitinde proje tasarım stüdyolarının potansiyelleri üzerine bir değerlendirme ve güncel bir yapılanma önerisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster