Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorProf. Yalçın Karayağız
dc.contributor.authorDülger, Fatih
dc.date.accessioned2023-09-25T11:55:50Z
dc.date.available2023-09-25T11:55:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5516
dc.description.abstract20. yüzyılın başlarından itibaren Avrupa resim sanatında geleneksel malzeme ve yöntemlerin dışına çıkılarak, gündelik hayattan nesneler ve alternatif materyaller farklı şekillerde ve farklı bağlamlarda kullanılmaya başlanmıştır. Resim yapma pratiği ve malzemesindeki bu dönüşüm, Türkiye'de yüzyılın ortalarına denk gelir. Bu sürecin gözlemlendiği ilk ve en önemli sanatçılardan biri olan Bedri Rahmi Eyüboğlu ve aynı dönemden Neşet Günal ve Yüksel Arslan da malzeme kullanımı bakımından özgün üretimleriyle çalışmaya dahil edilen isimlerdir. Resimde uyumsuz materyal seçimiyle birlikte, farklı malzeme kullanımı ve uygulamaların getirdiği yapısal ve estetik problemler, bahsedilen sanatçıların örnek eserleri üzerinden incelenmiştir. 1970'lere doğru ilerleyen süreçte ise boya resminin araçları geride bırakılıp, kavramı öne çıkaran farklı malzemelerin tercih edildiği yapıt ve yerleştirmeler üretilmiştir. Bu doğrultuda malzemenin teknik ve anlam sorunları, öncelikli olarak Altan Gürman, Özdemir Altan, Tomur Atagök, Bedri Baykam ve Canan Tolon'un üretimleriyle konservasyon bağlamında ele alınmıştır. Sanat eseri üretimindeki bu kavramsal dönüşüm ve malzeme çeşitliliği, onların korunmasına yönelik bakış açısını ve metodolojiyi de etkiler. Önceden korumanın merkezinde fiziksel eser varken, artık üretim süreci tüm yönleriyle bütünsel olarak ele alınır. Bu açından eser biyografisi ve belgeleme önem kazanırken, tarihsel ve estetik değerlerin yanı sıra işlevsellik ve sergileme biçimleri de dikkate alınır. Çağdaş sanat konservasyonunda en temel etkenlerden biri de sanatçı niyeti ve görüşleridir. Günümüzde konservasyon projeleri sanatçı, küratör, sanat tarihçi, teknik uzman, koleksiyoner, galeri ve müze gibi kurum ve profesyonellerle birlikte yürütülür. Bu tez çalışması da bahsi geçen aktörlerle temas halinde ve güncel konservasyon teorisi, etiği ve yöntemleri takip edilerek yürütülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk resim sanatıen_US
dc.subjectResimde malzemeen_US
dc.subjectSanat, Modernen_US
dc.subjectKonservasyonen_US
dc.subjectEyüboğlu, Bedri Rahmien_US
dc.subjectGünal, Neşeten_US
dc.subjectArslan, Yükselen_US
dc.subjectGürman, Altanen_US
dc.subjectAltan, Özdemiren_US
dc.subjectAtagök, Tomuren_US
dc.subjectBaykam, Bedrien_US
dc.subjectTolon, Cananen_US
dc.title1950'den günümüze Türk resim sanatında farklı malzeme kullanımına konservasyon bağlamında bir bakışen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster