Özet
Bu araştırmada, Fransız flüt ekolünde kullanılan modern çalım teknikleri ile Fransız flüt ekolünün merkezinde yer alan Paris Konservatuvarı ve Morceau Imposé geleneğinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, Paris Konservatuvarı'nda 2009 yılından günümüze flüt alanında morceau imposé olarak icra edilen bu eserlerde kullanılan modern çalım teknikleri incelenmiştir. Araştırmada müzikte ekol kavramı ile flüt eğitiminde ekoller konusu ele alınmış ve çalışmanın temelinde yer alan Fransız Flüt Ekolü incelenmiştir. Bu ekolün doğduğu ve şekillendiği en önemli kurum olan Paris Konservatuvarı ile bu konservatuvardaki besteci icracı flüt eğitmenleri tarihsel akış içinde detaylı bir biçimde incelenmiştir. Paris Konservatuvarı'nda 2009 yılından günümüze flüt alanında 16 eserin Morceau Imposé olarak icra edildiği görülmektedir. Bu eserlerden 3'ü modern çalım teknikleri içermemektedir. 1 eserin notasına ulaşılamadığından incelemeye dahil edilememiştir. Çalışmada 12 eser ve bestecisi hakkında bilgiler verilmiş, bu eserler yaygın olarak kullanılan modern çalım teknikleri bakımından incelenmiştir. Yapılan literatür taramasında 2009'dan günümüze Paris Konservatuvarı'nda flüt alanında icra edilen Morceau Imposélerin ve bu eserlerde kullanılan modern çalım tekniklerinin incelendiği herhangi bir akademik çalışmaya rastlanmamıştır. Çalışmanın Fransız Flüt Ekolü, tarihsel süreçte Paris Konservatuvarı ve flüt eğitmenleri ile Morceau Imposé geleneği ve flütte kullanılan modern çalım teknikleri bakımından kaynak oluşturacağı düşünülmektedir.