Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜlkü, Metin
dc.contributor.authorKahraman, Barış
dc.date.accessioned2023-12-14T08:36:25Z
dc.date.available2023-12-14T08:36:25Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5587
dc.description.abstractOp. 118 Altı Piyano Parçası Brahms'ın besteciliğinde önemli bir yere sahip olan olgunluk döneminde bestelenmiştir. Bu dönem virtüöz piyanist tekniğinin ön planda olmadığı, anlatım olarak ciddi, ağırbaşlı, soyut özelliklerin yanı sıra Brahms'ın ifadesel müziğinin doruk noktasına ulaştığı son evredir. Büyük biçimli eserlerindeki başarıları ile tanınan bir besteci olan Brahms, son döneminde bestelemiş olduğu Op.118 Altı Piyano Parçası'nda küçük formdaki parçalara yer vermiştir. Bestecinin olgunluk döneminde bestelediği bu eseri önceki dönemlerindeki büyük biçimli eserleri kadar önemli olduğunu görmekteyiz. Çalışmada analiz edilen Op. 118 Altı Piyano Parçası'ndaki armonik kullanışların orjinalliği oldukça dikkat çekicidir; Brahms'ın müziği melodi ve eşlik yapısına indirgenmeyecek şekilde armonik kullanışların bütünü olarak oluşur, eserde yer alan melodi partisi armonik akışın bir ürünüdür hatta öyle ki melodi partisinde ortaya çıkan özellikler akor seslerinin tamamlanmış halini kapsamaktadır. Eserlerinde müzikal ifadeyi amaç edinen Brahms, Op. 118'de de görebileceğimiz gibi hiçbir zaman programlı müzik yapmayı doğru bulmamış ve gelenekleri koruyup kollayan bir tavır ile arı müziği önemsemiştir. Bu tavrı önceki dönemlerdeki bestecilere ve onların yapıtlarına büyük bir saygı duymasından kaynaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Op. 118 Altı Piyano Parçası'nın armonik mimarisi, cümle yapıları ve form özellikleri ile beraber piyanistlik ve stil açısından incelenmesini kapsamaktadır. Çalışmada, fonksiyon analizi ile birlikte kullanılan akorların türü belirlenmiş ve eserin detaylı analiz çerçevesinde daha net anlaşılır olması hedeflenmiştir. Op. 118 Altı Piyano Parçası'nın incelemesini oluşturan bu çalışma üç ana başlıktan oluşmaktadır; Giriş bölümü ve ikinci başlıkta bestecinin müzikal kişiliğinden, stilinden ve yaşamından bahsedilmiştir. Üçüncü başlıkta Brahms'ın piyano müziğindeki eserler hakkında genel bilgiler verilmiş ve Op. 118 Altı Piyano Parçası'nın bu eserler içerisindeki yerinin ve eserin daha iyi anlaşılabilmesi için Brahms'ın piyano eserlerinden kısaca bahsedilmiştir. Dördüncü başlıkta Op.118 Altı Piyano Parçası'nın derinlemesine bir analizi yapılarak armonik, form ve stil açısından ortaya çıkan özellikler verilmiştir. Sonuç bölümünde bu çalışmadan elde edilen analiz ve veriler açıklanmış ve eser ile ilgili özellikler ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectBrahmsen_US
dc.subjectArmonien_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectArı Müziken_US
dc.titleJohannes Brahms'ın op. 118 altı piyano parçası'nın armoni, form ve stil açısından incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster