Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilir, Timur
dc.contributor.authorKaya, Bengisu
dc.date.accessioned2023-12-14T08:45:53Z
dc.date.available2023-12-14T08:45:53Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5589
dc.description.abstractGünümüzde, geleneksel sanat disiplini çerçevesinde tasarlanan çalışmalarda genel olarak, kendi döneminde ortaya çıkmış üslupların ve bulunduğu dönemdeki inanç ve yaşayış biçimlerini ifade eden sembollerin kusursuz uygulamalarının, bugüne bakıldığında vasat taklitlerinden öteye gidemeyen, günümüz değerleriyle yorumlanamayıp, güncellenemeyen ve bu bağlamda biçimsel olarak var olsa bile, anlam olarak yok olan ve toplumun güncel yaşayış biçimlerini, düşüncelerini, duygularını, sorunlarını ve değerlerini yansıtmadığı için, toplumla da bağlantısı kopartmış bir yapı olarak karşımıza çıkmaktadır. İşte, tam da bu noktada ortaya çıkan, "bugünün kültürü nedir?" sorusu çalışmamızda izleyeceğimiz yolun başlangıcını oluşturmuştur. Kültür, zaman içerisinde akışkan ve kendini devamlı yenileyen, bu şekilde zenginleşen bir olgudur. Çalışmamız çerçevesinde, popüler kültürün en önemli kalelerinden biri olan Disney şirketi, kapitalist sistemin devamlılığını sağlayan, toplumu manipüle edip, tüketime yönlendirecek, araştırmacıların "disneyleştirme" olarak tanımladığı bir sistemi oluşturmuştur. Bir edebi eserin, disneyleştirme süreci, Disney'in animasyon filmi olarak uyarladığı, bizim de fantastik dünyasının, bu çalışmamızın yaratıcılığına esneklik katacağı düşüncesiyle seçmiş olduğumuz 1951 yapımı Alice Harikalar Diyarında animasyonu ile animasyonun esin kaynağı olan Lewis Carrol'un Alice Harikalar Diyarında eseri üzerinden mukayeseli olarak incelenmiştir. Disneyleştirme olarak karşımıza çıkan bu üslup, geleneksel Türk sanatları disiplinine uyarlanıp, eleştirel bir tutum oluşturulmıştur. Batıya ait bu eserin, geneksel kimliğe büründürülmesiyle yaratılan absürtlük, günümüz kültürünün geldiği halin parodisini ortaya koymuştur. 50 x 100 cm boyutlarında, sır altı tekniğinde çini pano olarak uygulanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDisneyleştirmeen_US
dc.subjectPopüler kültüren_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectAlice Harikalar Diyarındaen_US
dc.subjectÇini ve Seramiken_US
dc.subjectGeleneksel Türk sanatlarıen_US
dc.titleKüreselleşmeye eleştirel bir yaklaşım: Lewis Carrol'un 'Alice Harikalar Diyarında' eserinin Türk çini ve seramik sanatı ilkeleriyle yorumuen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster