Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCırık, İlker
dc.contributor.authorGözen, Göksu
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:16Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjMU56QTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/55
dc.description.abstractBu çalışmada, okul öncesi çocukların sözlü ve sözsüz etkileşimlerine ve anlatım özelliklerine dayalı sosyal-duygusal öğrenme davranışlarının, dijital öyküleme etkinlikleri aracılığıyla nasıl bir değişim gösterdiği incelenmiştir. Çalışma, sistematik gözleme dayalı olarak çocuk davranışlarının değişimi ve gelişimiyle ilgili nitel verilerin elde edildiği boylamsal bir araştırmadır. Çalışma grubunu, dört uygulama anaokulunda gerçekleştirilen ve her biri ortalama 15 ders oturumu süren üç dijital öyküleme projesine katılan 48-60 aylık toplam 55 çocuk oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve çocukların sosyal-duygusal öğrenme davranışlarının kaydedildiği gözlem gridiyle ve öğretmenlerin açıklama ve anekdot kayıtlarıyla elde edilmiştir. Veriler, betimsel ve grafiksel tekniklerle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda dijital öykülemenin, çocukların sosyal-duygusal öğrenme davranışlarına önemli katkılar getirdiği sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThis study aims to examine how the children’s social-emotional behaviours change within digital storytelling activities, in terms of their verbal and non-verbal interactions and narrative elements in story creation process. This is a longitudinal study on the change and development of children’s social-emotional behaviours based on qualitative data obtained through systematic observations. The study group consists of 55 children aged between 48 and 60 months, participating in three digital storytelling projects implemented in an average of 15 sessions, held in four pilot kindergartens in Istanbul. Data were obtained by teachers' systematically observing and recording the social-emotional learning behaviours of children during each project all through the academic year by using an observation grid constructed by the researchers. Teachers were also asked to state their holistic observations on children, supporting these observations with additional explanations and anecdotal records. Data were analysed based on descriptive and graphical techniques. Based on the findings, it is concluded that digital storytelling has important implications for children's social-emotional learningen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.titleDijital Öykülemenin Okul Öncesi Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarına Etkisien_US
dc.title.alternativeImpact of Digital Storytelling on Social-Emotional Behaviours of Preschool Childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1882en_US
dc.identifier.endpage1897en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpjMU56QTFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster