Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTercan, Ahmet
dc.contributor.authorTanbour, Rana
dc.date.accessioned2024-04-24T08:29:55Z
dc.date.available2024-04-24T08:29:55Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5658
dc.description.abstractMimarlar, tasarımlarıyla niyetlerini yerine getirmek için tasarım sürecinin araç ve yöntemleriyle eğitilir ve uygulanır. Süreç içindeki bu süreklilik, inşa edilebilirliğe izin vermek için her aşamada doğrudan geri bildirim gerektirir. Bir tasarımın bu inşa edilebilirliği, tasarım sürecinin her aşamasında oluşturulan iletişim kanalları yoluyla geri bildirime izin verecek etkili bir etkileşim aracına bağlıdır. Mimar ve kullanıcı arasındaki doğrudan iletişim, zorlukları çözmek için farklı metodolojiler ve yöntemler kullanmaya bağlıdır. Tasarım sürecinin akışını kolaylaştırmak ve tasarım hedeflerine ulaşıldığından emin olmak için farklı taraflar arasında kullanılan çok çeşitli bilgi ve tekniklere dayanır. Sanal ve artırılmış gerçeklik gibi etkileşimli gerçeklikler, sürecin ana aşamalarının her adımında (ön tasarım, tasarım, yapım ve kullanım aşamaları) kullanılabilir. Özellikle iletişimsel engellerin ve boşlukların son kullanıcının geri bildirimini dahil etmeyi zorlaştırdığı tasarım aşamasında. Önerilen bu yeni model, mimarlara tasarım parametrelerini test etmeleri ve buna göre kararlar almaları için daha verimli ve etkili bir araç sağlar. Bu tez, her aşamayı analiz ederek ve ana aşamaları sonlandırarak tasarım sürecinin karmaşıklığını göstermektedir. Tasarım aşamasında mimar ve son kullanıcı arasındaki iletişim boşluklarını ölçmek ve belirtmekle birlikte. En son etkileşimli gerçeklik metodolojileri ve araçları ile kullanıcı geri bildirimlerinin özel ihtiyaçları ve tercihleri hakkında araştırma yapmak. Temel olarak hem metodoloji hem de yöntemlerde etkileşim yaklaşımlarına sahip olmaya dayanan kapsamlı bir model olan IRDP (Etkileşimli Gerçeklikler Tasarım Süreci) modelini tanıtarak yanıtın hipotezini oluşturun. Yeni etkileşimli yaklaşım, tasarım odaklı düşünme gibi en son etkili ürün tasarımı metodolojik yaklaşımlarının metodolojilerini kullanır. Ve uygulamadan önce tasarım hedefleri, mimarların amaçları ve müşteri/paydaş gereksinimleri dahilinde kullanıcıyla ilgili konuları test etme fırsatı verebilecek VP (sanal prototip oluşturma) aracı önermek. Analitik ve yorumlayıcı yaklaşımlar kullanarak ve nitel ve nicel analize dayalı.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasarım sürecien_US
dc.subjectİletişim boşluğuen_US
dc.subjectEtkileşimli gerçeklikleren_US
dc.subjectKullanıcı geri bildirimien_US
dc.subjectSanal prototip oluşturmaen_US
dc.titleEtkileşimli gerçekliklerin tasarım sürecine entegre edilmesi önerisi: Mimar-kullanıcı iletişim boşluklarının daraltılmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster