Abstract
Covid 19 salgınının başlarında tüm dünya ülkeleri tarafından gerek sosyal mesafeyi korumak gerekse salgının yayılma hızını yavaşlatmak amacıyla çeşitli zaman dilimlerinde evde kalma tedbiri alınmıştır. İnsanların evlerinde kaldığı bu süreç boyunca başta eğitim olmak üzere iş ve özel yaşam faaliyetleri uzaktan gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Özellikle eğitimin uzaktan yürütülmesi büyük önem taşıyan konu haline gelmiştir. Türkiye’de her ne kadar 2014 yılından itibaren derslerinin bir kısmını uzaktan eğitim faaliyetleri kapsamında yürüten üniversiteler olsa da henüz bu alt yapıya sahip olmayan üniversitelerin de olduğu gerçeği çevrimiçi öğrenme olarak da adlandırılan eğitimin uzaktan gerçekleştirilmesini güçleştirmiştir. Alt yapısı olmayan üniversiteler için hızlı bir şekilde bu duruma uyum sağlayabilme çabaları başlamıştır. Çalışma ile günümüzün ve geleceğin vazgeçilmez eğitim aracı olan uzaktan eğitimin üniversite öğrencileri ve akademisyenleri tarafından benimsenip benimsenmediği, sistemin kullanımıyla ilgili öz yeterlilikler açısından herhangi bir problem yaşanıp yaşanmadığı, uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin neler olduğu Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) özelinde tespit edilmiştir. Bu sayede sistemin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için yetkili birimlere destek sağlanması planlanmıştır.