Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBoran, İlke
dc.contributor.authorTopçu, Ömer Yusuf
dc.date.accessioned2024-06-13T06:31:14Z
dc.date.available2024-06-13T06:31:14Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5816
dc.description.abstractBu çalışmada, Türk Beşleri'nden günümüze, çoksesli koro eserleri veren bestecilerimizin, kaynağı halk şarkıları (türküler) olan koro eserleri araştırılmıştır. Bu inceleme ile, Türkiye'de çoksesli koro müziğine ve kültürüne, ulusal ve uluslararası katkılar açısından veri toplayarak, Türkiye'deki çoksesli koro müziğini araştırmak ve yorumlamak isteyen, koro ve orkestra şefleri, müzikologlar, akademisyenler, öğretmenler, öğrenciler ve araştırmacılar için, çoksesli koro eserlerinin oluşturulma yaklaşımları gösterilmektedir. Çalışma yedi ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Avrupa'da ulusalcılık ve çoksesli müziğe etkisi incelenerek modernizasyon sürecinde Türk Beşleri'nin müziğindeki ulusalcılık etkisi, Atatürk'ün ve Ziya Gökalp'ın müzik alanındaki ulusalcılık fikirleri yer almaktadır. İkinci bölümde; Avrupa ve Osmanlı'da çoksesli müziğin doğuşu, gelişimi ve ilgili müzik kurumları araştırma kapsamına alındı. Üçüncü bölümde; Cumhuriyet ile gelen müzik reformu, modernizasyon ve çoksesli Batı müziği rotası, Türk Beşleri'nin ortaya çıkış süreci ve Türkiye'nin ilk müzik kurumları incelendi ve Ulusalcılık kavramı ve Türk Beşleri'nin fikirlerine yer verildi. Dördüncü bölümde; Türk Beşleri'nin ve Cumhuriyet dönemi bestecilerinin kaynağı o halk şarkıları (türküler) olan çoksesli koro eserlerinin incelemesi yapıldı. Beşinci bölüm bulgulara, altıncı bölüm de eserlerin inceleme sonuçlarına, bestecilerin müzik dillerine ve önerilere ayrıldı. Eklerde Türkiye'deki güncel çoksesli koro oluşumlarının, yapılan kayıtların, çoksesli koro eserlerinin listeleri ve bu çalışmada yer alan teksesli ve çoksesli tüm eserlerin notaları bulunmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalk Şarkılarıen_US
dc.subjectKoroen_US
dc.subjectTürküen_US
dc.subjectTeksesliliken_US
dc.subjectÇoksesliliken_US
dc.subjectTürk Beşlerien_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectMüziken_US
dc.titleAnadolu'nun işitsel hazinesi: Halk şarkıları ve ilgili çoksesli koro eserlerinin karşılaştırmalı incelemesi [1933-2002]en_US
dc.title.alternativeAuditory treasure of Anatolia: A comparative research of folk songs and related polyphonic choral works [1933-2002]en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster