Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Kıbrıs Türk toplumunda 1974 sonrası sanat pratiklerinin gelişimi ve adanın politik süreciyle tetiklenen bu gelişimin çalışmalara yansıması
dc.contributor.advisor | Saybaşılı, Nermin | |
dc.contributor.author | Ulubatlı, Derya | |
dc.date.accessioned | 2024-06-13T08:36:52Z | |
dc.date.available | 2024-06-13T08:36:52Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024-02 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5827 | |
dc.description.abstract | Kişisel ve toplumsal hikayelerden beslenen bir unsur olarak sanat, nesiller boyunca hem kolektif belleğin bir yansıması olarak öne çıkmış, hem de bu belleğin oluşmasına yardımcı olmuştur. Bu bağlamda toplumların geçirdiği politik ve sosyal süreçlerle ilişki içerisinde olmanın ötesinde, bu süreçlere farklı perspektiflerden bakmanın da bir aracıdır. Kolektif belleğin alanına dahil olmak, olayların hatırlanma ve unutulma biçimine ‘toplumsalın’ çatısı altında karar verilmesi ve bireyin, toplumsal bir varlık olarak ortak zaferler, ortak travmalar ve en önemlisi ortak ‘düşmanları’ toplumun geneliyle paylaşmasına yol açmaktadır. Bu da, nesiller arası bağın kurulumunu belirlemekte ve bu bağın yansımaları, başka birçok alanda olduğu gibi, sanatta da kendini göstermektedir. Kıbrıs’ta 1963-1974 yılları arasında yaşanan çatışma ve bunun ardından gelen bölünme ve göç de, bellek temelinde adadaki sanatın üretimine yön veren bir dönüşüm alanı açmıştır. Halen bölünmüş olan adanın kuzeyinde üretilen sanat çalışmalarını, özellikle nesiller arası aktarılan travma ve aktarılan yastan hareketle ele alan bu tez, özellikle bölünmenin gerçekleştiği 1974 yılının sonrasına odaklanmakta ve göçle bağlantılı ‘ev’ hissi, ‘öteki’ üzerinden kurulan kimlik sorgulaması ve savaş travması gibi konuların farklı nesillerden sanatçıların çalışmalarında nasıl somutlaştığını incelemektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kolektif Bellek | en_US |
dc.subject | Kıbrıs | en_US |
dc.subject | Travma | en_US |
dc.subject | Yas | en_US |
dc.subject | Göç | en_US |
dc.title | Kıbrıs Türk toplumunda 1974 sonrası sanat pratiklerinin gelişimi ve adanın politik süreciyle tetiklenen bu gelişimin çalışmalara yansıması | en_US |
dc.title.alternative | The development of art practices in the Turkish Cyprus society after 1974 and the reflection of this development, trigged by the political process of the island on the artworks | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [321]
Institute of Social Sciences