Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Shigeo Fukuda monografisi ve elektronik yayın prototipi
dc.contributor.advisor | Niyazioğlu, Sinan | |
dc.contributor.author | Ertopuz, Gülce Nur | |
dc.date.accessioned | 2024-06-13T08:58:16Z | |
dc.date.available | 2024-06-13T08:58:16Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5829 | |
dc.description.abstract | Bu tez eser çalışması Japon Grafik Tasarımcı Shigeo Fukuda'nın MSGSÜ Grafik Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin fiziksel arşivinde bulunan 51 adet orijinal afişini referans alarak ve Fukuda hakkında yazılmış tüm biyografilerden yola çıkarak hazırlanmış bir monografi denemesidir. Çalışma, tasarımcının "söz ve üretim alanını (müelliflik/authorship)" okuma önerisinde bulunarak araştırmanın bütününü tek bir doküman üzerinde toplayıp tüm veriyi elektronik yayın halinde tasarlayıp sunmayı amaçlamaktadır. Monografi çalışması ana hatlarıyla şu soruların yanıtlarını aramaktadır: Görsel iletişim dilinde "İllüzyon"," Oyun" ve "Mekân" olgularından yararlanan Shigeo Fukuda bu üç olguyla görsel dil repertuarını yıllar içinde nasıl oluşturdu? Bu üç olguyu görsellik üzerinden nasıl görünür kıldı? Daha açık ifadesiyle, "İllüzyon", "Oyun" ve "Mekân" olguları Shigeo Fukuda'nın görsel iletişim dilinde hangi görsel öğelerle görünürlük kazandı? MSGSÜ Grafik Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde kayıtlı bulunan Shigeo Fukuda'nın 51 afişi üzerinden yapılan incelemede Fukuda'nın görsel dil repertuarının, renk, piktogram, fotoğraf, imkansız figür (çelişkili uzay), kontrastlık, geometrik ve ritim ögeleri üzerine kimlik kazandığı görülmektedir. Bu çalışma, Shigeo Fukuda Monografisi ve Elektronik Yayın Prototipi'ndeki gibi veriyi toplama, işleme ve tasarlama yönteminin özellikle MSGSÜ Grafik Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezi fiziksel arşivinde bulunan diğer tasarımcılar hakkında da uygulanabilir ve sürdürülebilir olması önemsenerek hazırlanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Grafik tasarım | en_US |
dc.subject | Japonya | en_US |
dc.subject | Shigeo Fukuda | en_US |
dc.title | Shigeo Fukuda monografisi ve elektronik yayın prototipi | en_US |
dc.title.alternative | Shigeo Fukuda monography and electronic publication prototype | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [365]
Institute of Fine Arts