Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Elektronik müzikte karma ses ortamı ve Karlheinz Stockhausen'ın Kontakte adlı eseri ile orkestra ve elektronikler için scream
dc.contributor.advisor | Nemutlu, Mehmet | |
dc.contributor.advisor | Kestelli, Sair Sinan | |
dc.contributor.author | Hasanova, İlhama | |
dc.date.accessioned | 2024-06-13T10:50:49Z | |
dc.date.available | 2024-06-13T10:50:49Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5832 | |
dc.description.abstract | XX. yüzyıl bestecilerin klasik müzik geleneklerine karşı çıkarak yarattıkları çeşitli formlar, stiller ve çok daha fazlasıyla müziğin kökten değiştiği bir yüzyıl olarak müzik tarihine yazılmıştır. Yeni teknikler, ses kaynaklarının arayışı ve deneyleriyle karakterize edilen XX. yüzyıl müziği özellikle teknolojinin gelişmesiyle daha farklı bir yol almıştır. İcat edilen teknolojik aygıtlar müziğin kaydedilerek dönüştürülmesini, elektronik seslerin üretilmesini mümkün kılarak geleneksel müziğin kısıtlamalarından uzaklaşmayı hedefleyen besteciler için yeni bir çalışma alanı olan elektronik müziğin ortaya çıkmasıyla sonuçlanmıştır. Bu yeni ortamda yoğun çalışarak elektronik müziği akustik çalgılarla entegre etmenin yollarını arayan birçok besteci deney ve araştırmalar sonucunda elektronik ve akustik müzik birleşiminden oluşan başarılı eserlere imza attılar. Bu tez çalışmasında elektronik ve akustik müzik kombinasyonuna dayanan bu eserlerin incelenmesiyle beraber, elektronik müzik tarihinde birçok çalışmasıyla önemli bir yere sahip Karlheinz Stockhausen'ın manyetik bant, piyano ve vurmalı çalgılar için yazdığı Kontakte adlı eseri analiz edilerek yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Elektronik Müzik | en_US |
dc.subject | Elektroakustik Müzik | en_US |
dc.subject | Karlheinz Stockhausen | en_US |
dc.subject | Kontakte, | en_US |
dc.subject | 20. Yüzyıl Müziği | en_US |
dc.subject | Diziselcilik | en_US |
dc.title | Elektronik müzikte karma ses ortamı ve Karlheinz Stockhausen'ın Kontakte adlı eseri ile orkestra ve elektronikler için scream | en_US |
dc.title.alternative | Mixed media in electronic music and Karlheinz Stockhausen's Kontakte, and "Scream" for orchestra and electronics (An original composition) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [365]
Institute of Fine Arts