Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUludere, Ayla
dc.contributor.authorOnat, Nilgün
dc.date.accessioned2024-06-13T13:04:16Z
dc.date.available2024-06-13T13:04:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5846
dc.description.abstractMüzik Tarihi sürecinde çok sayıda konçerto, senfoni ve opera bestelemiş olan Wolfgang Amadeus Mozart, opera metin yazarı Lorenzo da Ponte ile birlikte, üç opera bestelemiştir. Orijinal dilleri "İtalyanca" olan bu operalar, tarihsel sırası ile, Le Nozze di Figaro (1786), Don Giovanni (1787), Cosi fan tutte (1790)'dir. Üç opera da comedi dell' arte türünde sayılmakla birlikte, aslında karakterlere ve yaşadıkları olaylara derinlemesine bakıldığında, aynı zamanda birer dram örneğini oluşturmuşlardır. Bu eser metni çalışması için, da Ponte üçlemesindeki, sadece iki opera seçilmiş ve dönemin sosyal yapısının, bu operaların müzikal yapısı üzerindeki izleri incelenmiştir. Bu iki eserin seçilme sebebi, besteci ile metin yazarının yaşadıkları dönemin toplumsal yapısını, karakterler üzerinden yola çıkarak anlatmalarının yanı sıra, Figaro'nun Düğünü ve Don Giovanni operalarındaki karakterlerin arasındaki sınıfsal farklılıkların çok belirgin olmasıdır. Her iki operada da, uşak, hizmetçi, köylü, soylu sınıf farklılıklarının müzikal yapı ile örtüşüp, örtüşmediği hususu incelenmiştir. Ayrıca, her iki operanın da Fransız İhtilali'nin (1789) öncesinde sahnelenmiş olmaları, tarihin bu önemli dönemindeki sosyal yapıya ışık tutmaları sebebi ile önemlidir. Figaro'nun Düğünü operasındaki uşak Figaro'nun, korkularına rağmen soylu konta başkaldırısı, Don Giovanni operasındaki uşak Leporello'nun efendisi Don Giovanni'den nefret ettiği halde, onun gibi olmak istemesi gibi hususlar temel alınarak, her iki operadaki uşak karakterlerinin, Mozart'ın müziği ile nasıl karakterize edildiği incelenmiştir. Bu eser çalışma metninde, her iki operadaki karakterlerin toplumsal yapı farklılıklarının belirgin olduğu, resitatif, arya, düet, terzet ve ensemble'lar seçilmiştir. Ritim, nüans, vurgu ve ses aralıklarının hareketleri bakımından karakterlerin sosyal katman farklılıklarının müziğe nasıl yansıtıldığı incelenmiştir. Eser çalışma metni incelemesi, eserlerin şan, piyano partisyonları üzerinden gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMozarten_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectSosyal katmanen_US
dc.subjectOperaen_US
dc.subject18.y.y müzik tarihien_US
dc.titleWolfgang Amadeus Mozart'ın "Figaro'nun Düğünü" ve "Don Giovanni" operalarındaki başlıca karakterlerin sosyal katman farklılıklarının müziğe yansımasıen_US
dc.title.alternativeThe reflection of the social layer differences of the main characters of Wolfgang Amadeus Mozart's "The Marriage of Figaro" and "Don Giovanni" operas to musicen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster