Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilgiseren, Ozan
dc.contributor.authorChoi, Shi Woon
dc.date.accessioned2024-06-14T08:31:26Z
dc.date.available2024-06-14T08:31:26Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5856
dc.description.abstractKore Savaşı'nın yaralarının henüz sarılamadığı bir dönem olan 1956 yılında Türkiye'nin şu gün en önemli seyahat fotoğrafçısı İzzet Keribar, gönüllü olarak Güney Kore'ye askeri tercüman olarak gönderildi. Küçük yaşlarında ağabeyinden edindiği fotoğraf ve seyahat sevgisiyle çıktığı ilk uzun yolculuk ve profesyonel anlamda yaptığı ilk fotoğraf belgelemelerini Kore'de gerçekleştirdi. Bu kararı vermesini bir "serüven" olarak değerlendirir ve bu ona hayatını tamamen değiştiren müthiş bir deneyim yaşatır. Türk birliklerinin bulunduğu Uijeongbu yakınlarındaki köyleri dolaşan Keribar Leica kamerasıyla köyleri ve insanları fotoğraf filmlerine kaydeder. Bugün bu çalışmalar sayesinde gerçek yoksulluğun ne olduğunu görülebilir ve yeniden yorumlanabilir. Bu çalışmalar sırasında Keribar fotoğraftaki en önemli şeyin "fotoğrafın içinde bir ruhun bulunması" durumunu olduğunu öğrenir. Tüm fotoğraf çalışmalarını bağımsız olarak kendisi planlar ve maliyetlerini de kendi üstlenir. Zamanın görüntüsünü net bir slayt filme kaydetmesi, renge olan güçlü sevgisi ve günümüzdeki dijital çağını öngörüyormuş tarzda almış bulunduğu tüm kararlar doğrudur. Bu tez için, arşivinde sakladığı 200'den fazla Kore fotoğrafını paylaşmış ve 25 Kasım 2020'de yapılan uzaktan erişimle gerçekleştirilen röportajla fotoğraf hayatı ve Kore'de geçirdiği süreç hakkında bilgileri tarafımıza aktarmıştır. Ayrıca kendisini uzun süredir tanıyan fotoğrafçılardan Coşkun Aral, Merih Akoğul ve Murat Gür, İzzet Keribar hakkında hazırlanan bu tezi için özel olarak kaleme aldıkları yazılar ile kendisini övgüyle değerlendirmişlerdir. Keribar'ın da arzu ettiği gibi bu tez, Korona pandemisi sona erdikten sonra Kore fotoğraflarından oluşan özel bir Kore sergisinin gerçekleştirilmesi ve Kore'de tanınması için önemli bir hazırlık ve bir ön çalışma niteliğindedir. Ve İzzet Keribar'ın Kore'ye olan derin sevgisi ve fotoğraf sanatı sayesinde Türkiye ile Kore arasındaki pozitif ilişkiler belki de bir kez daha ve yeniden hatırlanacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKoreen_US
dc.subjectSavaşen_US
dc.subjectBelgeselen_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectİzzet Keribaren_US
dc.titleİzzet Keribar'ın Kore Savaşı sonrası belgesel fotoğraflarıen_US
dc.title.alternativeİzzet Keribar's post-Korean War documentary photographsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster