Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository
DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.Search MSGSÜ
İzzet Keribar'ın Kore Savaşı sonrası belgesel fotoğrafları
dc.contributor.advisor | Bilgiseren, Ozan | |
dc.contributor.author | Choi, Shi Woon | |
dc.date.accessioned | 2024-06-14T08:31:26Z | |
dc.date.available | 2024-06-14T08:31:26Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5856 | |
dc.description.abstract | Kore Savaşı'nın yaralarının henüz sarılamadığı bir dönem olan 1956 yılında Türkiye'nin şu gün en önemli seyahat fotoğrafçısı İzzet Keribar, gönüllü olarak Güney Kore'ye askeri tercüman olarak gönderildi. Küçük yaşlarında ağabeyinden edindiği fotoğraf ve seyahat sevgisiyle çıktığı ilk uzun yolculuk ve profesyonel anlamda yaptığı ilk fotoğraf belgelemelerini Kore'de gerçekleştirdi. Bu kararı vermesini bir "serüven" olarak değerlendirir ve bu ona hayatını tamamen değiştiren müthiş bir deneyim yaşatır. Türk birliklerinin bulunduğu Uijeongbu yakınlarındaki köyleri dolaşan Keribar Leica kamerasıyla köyleri ve insanları fotoğraf filmlerine kaydeder. Bugün bu çalışmalar sayesinde gerçek yoksulluğun ne olduğunu görülebilir ve yeniden yorumlanabilir. Bu çalışmalar sırasında Keribar fotoğraftaki en önemli şeyin "fotoğrafın içinde bir ruhun bulunması" durumunu olduğunu öğrenir. Tüm fotoğraf çalışmalarını bağımsız olarak kendisi planlar ve maliyetlerini de kendi üstlenir. Zamanın görüntüsünü net bir slayt filme kaydetmesi, renge olan güçlü sevgisi ve günümüzdeki dijital çağını öngörüyormuş tarzda almış bulunduğu tüm kararlar doğrudur. Bu tez için, arşivinde sakladığı 200'den fazla Kore fotoğrafını paylaşmış ve 25 Kasım 2020'de yapılan uzaktan erişimle gerçekleştirilen röportajla fotoğraf hayatı ve Kore'de geçirdiği süreç hakkında bilgileri tarafımıza aktarmıştır. Ayrıca kendisini uzun süredir tanıyan fotoğrafçılardan Coşkun Aral, Merih Akoğul ve Murat Gür, İzzet Keribar hakkında hazırlanan bu tezi için özel olarak kaleme aldıkları yazılar ile kendisini övgüyle değerlendirmişlerdir. Keribar'ın da arzu ettiği gibi bu tez, Korona pandemisi sona erdikten sonra Kore fotoğraflarından oluşan özel bir Kore sergisinin gerçekleştirilmesi ve Kore'de tanınması için önemli bir hazırlık ve bir ön çalışma niteliğindedir. Ve İzzet Keribar'ın Kore'ye olan derin sevgisi ve fotoğraf sanatı sayesinde Türkiye ile Kore arasındaki pozitif ilişkiler belki de bir kez daha ve yeniden hatırlanacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kore | en_US |
dc.subject | Savaş | en_US |
dc.subject | Belgesel | en_US |
dc.subject | Fotoğraf | en_US |
dc.subject | İzzet Keribar | en_US |
dc.title | İzzet Keribar'ın Kore Savaşı sonrası belgesel fotoğrafları | en_US |
dc.title.alternative | İzzet Keribar's post-Korean War documentary photographs | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Tez Koleksiyonu [511]