Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
21. yy'da oyuncu dansçı: özgün bir dans eseri yaratım sürecinin "Koreopolitik" kavramı üzerinden değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Özgür, İlkay Türkoğlu | |
dc.contributor.author | Özcan, Ceyda | |
dc.date.accessioned | 2024-06-14T12:32:09Z | |
dc.date.available | 2024-06-14T12:32:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5862 | |
dc.description.abstract | Oyun oynamak ile dans etmek arasındaki özdeşlik, bir canlılık ifade formu olarak insan kültürünün öncesinden başlar. Bir diğer yanda ise, insan kültürünün en köklü ögelerinden biri olarak tiyatro vardır. Bu çalışmada, tiyatral alandaki oyunculuk ile dansa içkin oyunculuk kutuplarının insan kültürü içinde gelişen uzlaşmaz çelişkilerine değinilir; ancak, ortalarındaki oyunsu, performatif alanda oynayan, konuşan, rol taşıyan; oyuncu dansçı olarak var olmak problem edilir. Çağdaş dans teorisyeni A. Lepecki'nin literatüre önerdiği "koreopolitik" kavramından beslenilerek bu probleme performatif cevaplar aranır. Dansçı, oyuncu, koreograf kimlikleriyle geçirilen bu süreçte, tiyatro ve çağdaş dans alanlarından doğan örnek işler, hibrit yaklaşım ve yöntemler dikkate alınır. Eser üretim sürecinin felsefi savunuları, J. Huizinga'nın Homo Ludens'inden ve A. Badiou'nun tiyatro ve dans arasındaki kıyaslamasından temel almaktadır. Çalışmaların sonunda ortaya çıkan sonuç ise, performans boyunca, bir özgürlük ısrarı olarak politik hareket etmeyi ve oyun oynamanın motivasyonunu hiç bırakmayan bir oyuncu dansçı olarak sahnede var olmayı gerektiren bir sahne eseridir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dans | en_US |
dc.subject | Tiyatro | en_US |
dc.subject | Oyun | en_US |
dc.subject | Homo Ludens | en_US |
dc.subject | Politik Hareket | en_US |
dc.subject | Koreopolitik | en_US |
dc.title | 21. yy'da oyuncu dansçı: özgün bir dans eseri yaratım sürecinin "Koreopolitik" kavramı üzerinden değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Actor dancer in the 21st century:the evaluation of creating an original dance work based on the concept of "Choreopolitics" | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [365]
Institute of Fine Arts