Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜlker, Derya
dc.contributor.authorKaradere, Damla
dc.date.accessioned2024-06-14T12:37:47Z
dc.date.available2024-06-14T12:37:47Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5863
dc.description.abstractEser metni niteliği taşıyan bu çalışmada, temel sanat ve tasarım ilkelerinden uygunluk ve tasarım öğelerinden renk seçilerek, yaşadığımız dönem içerisindeki çevresel değişimlerin görsel karşılıkları ele alınmıştır. Mekan politik olmaya teşne bir olgudur. Birisi özgürlüğü ile bezer, biri ise otoritesinin ve barbarlığının gücü ile. Mimarinin muhafazakarlaşması, mekanların politize edilmesi gibi durumlarla görünür olan bu değişimler, uygunluk ve renk bağlamında incelenmiştir. Ele alınan mekanlar İstanbul'daki ikonik mekanlar gözetilerek Beyoğlu ilçesinin Taksim semtine indirgenmiş ve meydan ölçeğinde Taksim Meydanı, bina ölçeğinde Atatürk Kültür Merkezi, park ölçeğinde ise Gezi Parkı olarak belirlenmiş ve incelenmiştir. Eser metninde ele alınan zaman dilimi 21. yy olarak belirlenerek, 2013 ve 2022 seneleri arasındaki süreçlere ağırlık verilmiştir. Bu sürece ağırlık verilmesinin sebebi, fiziki ve sosyolojik açıdan toplumsal hafıza yer teşkil etmesidir. Eser metni içerisinde üretim metodu olarak tercih edilen linol baskı; yüzyıllar boyunca ticaret, iletişim ve medya gibi unsurların geliştirilmesinde, çoğaltılma özelliği taşımasıyla önemli rol oynamakta ve kolaylaştırıcı bir etki sağlamaktadır. Eser metni niteliği taşıyan bu çalışmada benzer bir amaç ile yola çıkarak, çoğaltma, biçimin yalın ve yalnızca negatif/ pozitif yansımasını kullanma, renk konusuna ve uygunluk ilkesine yoğunlaşabilme, üretimin kavramın önüne geçmemesi ve/veya eşit bir düzlemde kullanılması gerekçeleriyle tercih edilmiştir. Mekanlar üzerindeki değişimin görseller üzerinden okunması, temel eğitim öğelerinden renk ve uygunluk bağlamında incelenmesi hedeflenmiştir. Sanat ve toplum, alt ve üst yapı ilişkisi içerisinde iki taraflı olarak birbirini etkiler. Yaşam tarzlarımızı belirleyen ve yaşamımızla sürecine müdahil olduğumuz kentler, simge mekanlarının dönüşümü ile bireysel ve toplumsal manada bir yekunun dönüşümünü mü hedefler? Bu sorulara eser metni çalışmamda, sanatsal üretimlerim ve bu konularda çalışmış olan sanatçıların üretimleri ve eserleri ile yanıt bulmayı amaçladım.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLinol Baskıen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectMekanen_US
dc.subjectDönüşümen_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectTaksimen_US
dc.title21.yy'da İstanbul Taksim'deki ikonik mekanların değişiminin uygunluk ve renk bağlamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the change of iconic spaces in Istanbul Taksim in the 21st century in context of conformity and coloren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Temel Eğitim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster