Abstract
Bu çalışma, başta inceleme konusu edindiği Piano and Orchestra eseri olmak üzere Morton Feldman'ın geç dönem orkestra yazısını ve inceleme konusu olan eserle aynı kategoride olan diğer solo çalgı ve orkestra eserlerinin, inceleme konusu olan eserin öncelikli tutulduğu bir bağlamda, sırasıyla, biçim, armoni ve orkestrasyon bakımından anlaşılabilir ve yanlışlanabilir bir tarifini yapmayı amaçlamaktadır. Hem eseri ait olduğu tarihsel bağlam içinde konumlandırarak, hem de tarihten bağımsız olarak, kullandığı malzeme ve biçimsel tercihlerin, bugün eserin gerçek dinleyici üzerinde bırakacağı estetik deneyim belit alınarak anlaşılmasının, bu çalışmanın eşit derecede önem ve özen gösterdiği hususlar olması amaçlanmıştır. İnceleme konusu olan kaynak eser şimdiye kadar oldukça kısıtlı sayıda akademik incelemenin konusu olmuştur. Bu metnin konusu olarak seçilmesinin sebeplerinden birisi budur. Fakat bununla beraber, bestecinin müziğinin nasıl okunacağı ile ilgili nihai bir model öneren bir kaynak bulmanın imkânsızlığı, başta bizleri sorunsuz çalışan böylesi bir model icat etmeye teşvik etse de, sonuç olarak, birbiriyle çelişse bile gerçekten bu müziğin hedefindeki estetiğin anlaşılmasını arzulayan pek çok farklı incelemenin bulunduğu bir ağın parçası olmanın ve böylesi bir ağın, bugün olduğu kadar gelecekte de Feldman'ın müziğini etkileyici bulan ve daha derinden anlamak isteyen herkesin anlamlı sorular ve cevaplar bulabileceği bir yaşama sahip olmasından fazlasını hedeflemenin beyhudeliğine duyulan inanç, bu incelemenin tonunda sıklıkla okurun karşısına çıkacaktır.