Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemircan, Seçil
dc.date.accessioned2022-06-08T18:35:59Z
dc.date.available2022-06-08T18:35:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2651-4818
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31722/ejmd.757289
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJd01ETTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/586
dc.description.abstractBu çalışma, Samuel Beckett’in özellikle bir dansçı ile çalıştığı Sözsüz Oyun I (Becket, 1993) adlı mim eserinin oyun yapısı ile çağdaşdans solo ilişkisine bakmakta ve eser üretim sürecine dair bilgiler vermektedir. Araştırmanın temeli, Beckett’in oyun, beden ve sahne tavrı ile dansçı bedenine ait hareket deneyiminin ürünü olan bedensel enerji, hareket tekniği, algı ve hafızanın metinle ilişkisi nasıl kurulabilir sorularından hareketle oluşturulmaktadır. Araştırma sürecinde oyun metnine ait mekân, hareket veuzam unsurlarının dansçı bedenle olan ilişkisi ve beklentileri arasındaki bağlantısı doğaçlama hareket araştırmalarıyla kurulmakta ve yeni çalışma önerilerinde bulunmaktadır.Hareket araştırmalarında dansı biricik ve metnin ihtiyaçları doğrultusunda değerlendirirken, koreografiyi metnin verili kaynakları içinde dönüştürerek uygulamaktadır. Çalışma son olarak müzisyenin tasarladığı ses tasarım kompozisyonu ve hareket kompozisyonel öğelerinin biçimlendirilmesi ile birlikte tamamlanmış, 15 dakika uzunluğunda çağdaş dans solo eseri ‘Etüt: Sözsüz Oyun I (Demircan, 2018)’üretilmiş ve sahnelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis articlelooks at the connection between the structure of the play Samuel Beckett’s Act Without Words (Becket, 1993) written for and rehearsed with a dancer and contemporary dance and gives information about the creation process as well. Compositional base and relationship dance-play starts with the following question; "How does Beckettrelate text, body, stage and the dancer’s body energy of experience, movement quality, sense and movement memory?". In the research process, the relationship between the text, movement, space and their connection with the dancer and expectations are established through movement research and makes new study proposals. Movement studies were unique dance quality and harmonious with transforming text’s elementswith choreography. Finally, the work was completed by re-forming the sound design composition and choreographic structure designed by the musician anda fifteen minutes solo contemporary dance work called ‘Etude: Act Without Words I (Demircan, 2018)’ was produced and staged.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEurasian journal of music and dance (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBİR MİM OYUNUNDAN HAREKETLE ÇAĞDAŞ DANS SOLO ESER KOREOGRAFİSİ ETÜT: SÖZSÜZ OYUN Ien_US
dc.title.alternativeContemporary Dance Solo Choreography Inspired From a Mime Play Etude: Act Without Word Ien_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.doi10.31722/ejmd.757289
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage10en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTkRJd01ETTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster