Abstract
Bu çalışma, grafik tasarım bağlamında "Kurumsal Kimlik Tasarımında Değişken Yazı Tipi (Variable Fonts) Kullanımı" araştırılmasını amaçlamaktadır. Tezin ana eksenini oluşturan iki kavram, kurumsal kimlik ve değişken yazı karakterleridir. Bu iki eksenin sağlam temellere oturtturulması için; kurumsal kimlik kavramının, tarihsel süreç içinde kimlik, kurumsal kimlik, görsel kimliğin dünden bugüne gelişimi, içinde bulunduğu çağın gerekliliklerine göre yeniden şekillenmesi, farklı disiplinler tarafından nasıl değerlendirildiği, kimlik inşasında disiplinler arası iş birliği, günümüz beklentileri sonucu oluşturulan dinamik kimlikler, marka yenileme kavramlarından bahsedildi. Değişken yazı karakterleri kavramı ise, dijital dönem sonrası yazı karakteri gelişimi, değişken yazı karakterlerine geçişe kadar yaşanan teknolojik gelişmeler, yazı karakteri tasarım süreci, değişken yazı karakteri tasarım süreci, değişken yazı karakteri çalışma prensibi, değişken yazı karakteri kullanım alanları konuları ele alınarak çalışmanın ana çatısı oluşturuldu. Ortak kesişim noktaları olan; kurumsal kimlik tasarımında tipografi, kurumsal kimlik tasarımda marka yazı karakteri (brand fonts), konuları ile bu iki kavram arasındaki bağlantılar kurarak tezin ana konusu olan "Kurumsal Kimlik Tasarımında Değişken Yazı Tipi (Variable Fonts) Kullanımı" örnekler üzerinden değerlendirildi.