Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErkalır, Yasemin Nur
dc.contributor.authorKılıç, Ezgi
dc.date.accessioned2024-06-24T10:27:50Z
dc.date.available2024-06-24T10:27:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5882
dc.description.abstractSanat eseri üretirken ipliği malzeme olarak seçmek öncelikle sanat ve zanaat konusunu irdelemeyi gerektiriyor. Eylem odaklı bir malzeme iplik. Bu yanıyla ve kökeniyle zanaatı içinde barındırıyor. Gündelik nesnenin sanat nesnesinden ayrıştığı ve de iç içe geçtiği yerden hareketle nasıl sanat olduğu üzerine alıntılar eklenmiş, ilerleyen bölümlerde sanat tarihinde bu malzemeyi kullanan kadınlardan örnekler eklenerek anlatılmaya çalışılmıştır. İplik ve üretim deyince aklımıza genelde kadınların gelmesi bir tesadüf değil. Bugün de bu malzemeyi en çok kullananlar onlar. Hem sanat üretiminde hem de çeşitli tasarımlarda. Hikaye ve anlatılara konu olduğu gibi bugün de kendilerini ortaya koymakta yakın hissettikleri bir malzeme belli ki. "Üretim, Kadınlar ve Bugün" başlığı altında, daha kapsamlı bir görüş sunması adına yakın tarihte yapılan atölye ve projelere de yer verildi Eser metninde yer alan sanat tarihi örnekleri 20. yüzyıldan günümüze dek uzanmaktadır. Fiber art'ın 1960'lar sonrasında ivme kazanması ile ipliğin sanat tarihindeki yeri belirlenmeye başlamıştır. Bu süreçte üretimlerime ışık tutan ve hayranlık duyduğum sanatçılar ve eserleri ve bu bağlamda ipliği konu edinen sergiler metinde yer alıyor. Dokumanın metinle olan ilişkisi "Metin / Tekstil" başlığı altında metnin tekstil ile aynı mantıkla ilerlemesi baz alınıyor. Metnin kelimelerle, kumaşın iplikle örülmesi. Kelimelerin düşüncelerimizi, ipliklerin ise kumaşı dokuması. Kelimelerin düşüncelerimizi örerek hayatımızı dokuması. Edebiyattan örneklerle bu konu derinleştirilmiştir. Bu metinde, iplikle bağlantılı olarak sanat ve zanaat tanımlamaları yapılmış, ipliğin metinle olan ve metnin çizgiyle olan form ilişkisi saptanmaya çalışılmış; mitlerden örnekler ile ipliğin insanın varoluşundan bu yana hikayelerde ve anlatılarda nasıl yer edindiğine değinilmiş, kadınlar ve üretimleri, 20. yüzyıldan itibaren sanat tarihinde yer alan iplik formu ile sanat tarihinde gündelik bir malzeme ile açılan yeni perspektif metne dahil edilmiştir. Malzemeyi kullanan sanatçılarla yapılan röportajlara ve konu ile ilişkili güncel sergilere yer verilmiştir. Sonuç bölümünde ise, eser metne başlangıcımdan bu yana malzemeyi nasıl keşfetmeye başladığım ve deneyimlediğim, ipliği çalışmalarıma dahil etme sürecim ve bu süreçte ürettiğim eserlere yer verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectZanaaten_US
dc.subjectÜretimen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectİpliken_US
dc.titleÇağdaş sanatta kavramsal yaklaşımlar bağlamında iplik kullanımıen_US
dc.title.alternativeYarn use in contemporary art in context of conceptional approachesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster