Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocabaş, Ezgi Özeke
dc.contributor.authorYılmaz, Esra
dc.date.accessioned2024-06-25T06:23:27Z
dc.date.available2024-06-25T06:23:27Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5886
dc.description.abstractDeğer kavramı, içinde bulunulan kültürün bir yansıması olarak hayatımızı şekillendirmemizde rol üstlenen toplumsal kuralları içinde barındırır. Değerler eğitimi ise bireyin yaşamını kolaylaştıracak istisnaları içerisinde barındıran ve sosyal bir varlık olarak bireyi yaşama adapte eden bir etken olarak karşımıza çıkar. Bu bağlamda, her bireyin değerler eğitimi almasının önemli olduğu söylenebilir ve özellikle sosyal duygusal alanda sıkıntı yaşayan özel öğrenme güçlüğüne sahip bireylerin bu eğitimden yararlanmaları gerekir. Bu çalışmada; özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görev yapan, özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin değerler eğitimi hakkındaki görüşlerine başvurularak özel eğitim programında yer alan değerler eğitimi ile ilgili bilgileri ve değerler eğitimini uygulama durumları araştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi ve olgubilim (fenomoloji) araştırma deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, araştırmanın amacına ve problemine uygun olacak şekilde gerekli olan verileri elde etmek ve katılımcıların çeşitliliğini maksimum düzeyde yansıtabilmek amacıyla örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile seçilen, İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bulunan 22 özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi içerisinden araştırmaya katılmaya gönüllü 20 özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan 20 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmenlere yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda, demografik özellikleri barındıran 7 soru ile araştırma problemine yönelik 8 tane açık uçlu soru yer almaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerle yüz yüze görüşmeler sağlanmış ve katılımcıların izni dahilinde ses kaydı alınmıştır. Elde edilen bulgular, içerik analizi ile çözümlenmiş ve bulgular tablolaştırılıp doğrudan alıntılar ile açıklanmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin değerler eğitimini uygulamak istedikleri belirlenmiştir. Değerler eğitiminin, özel öğrenme güçlüğüne sahip çocuklar için önemli olduğu ve yaşamlarını kolaylaştırıcı etkisinin olduğu öğretmenler tarafından ifade edilmiştir. Bununla birlikte öğretmenler, uygulama noktasında özel eğitim programının eksik olduğunu, programa daha fazla eklemeler yapılarak değerler eğitiminin kazanımlara entegre edilmesi gerekliliğini vurgulamışlardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectÖzel öğrenme güçlüğüen_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.titleÖğretmenlerin özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilere yönelik değerler eğitimi öğretimi hakkındaki görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers' opinions on teaching values education to students with specific learning disabilitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster