Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGenç, Esma
dc.contributor.authorÖrnek, Gizem Dolu
dc.date.accessioned2024-06-25T06:30:08Z
dc.date.available2024-06-25T06:30:08Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5887
dc.description.abstractFarklılaştırılmış öğretim, son yıllarda hem dünyada hem de Türk eğitim sistemi içerisinde öğretim programlarının niteliğini artırmak ve öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmesini sağlamak amacıyla işe koşulmuştur. Bu tasarımın planlanması ve uygulanmasında en önemli rol ise öğretmenlere düşmektedir. Öğretmenlerin yetkinlik ve uygulama düzeyleri, farklılaştırılmış öğretimi ne kadar etkili planladıkları, uyguladıkları ve eğitimin niteliğini nasıl artırdıkları ile doğrudan ilişkilidir. Nicel desende tasarlanan bu araştırmanın amacı öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretimi uygulama ve buna ilişkin yetkinlik düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın temel amacı doğrultusunda öğretmenlerin uygulama ve yetkinlik düzeylerinin mesleki kıdem, öğrenim durumu, kariyer basamağı ve farklılaştırılmış öğretime dair eğitim alma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin ve uygulama ve yetkinlik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının yanıtlanması amaçlanan alt problemler olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Avcılar ilçesinde bulunan devlet okullarında görev yapmakta olan 686 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 250 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Çam (2013) tarafından geliştirilen "Farklılaştırılmış Öğretimi Uygulama ve Yetkinlik Düzeyi Ölçeği" ile toplanmıştır. Elde edilen veriler için aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplanmış, veriler bağımsız t-testi ve Welch testi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretimi uygulama ve buna ilişkin yetkinlik düzeylerinin orta seviyede olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin mesleki kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretimi uygulama düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin, kariyer basamağı ve farklılaştırılmış öğretime dair eğitim alma durumu değişkenlerine göre farklılaştırılmış öğretimi uygulama düzeylerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Öğrenim durumu değişkenine göre öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretime ilişkin yetkinlik düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Mesleki kıdem, kariyer basamağı ve farklılaştırılmış öğretime dair eğitim alma durumu değişkenlerine göre öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretime ilişkin yetkinlik düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretimi uygulama ve buna ilişkin yetkinlik düzeyleri arasında pozitif yönde yüksek bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar alan yazın ışığında değerlendirilmiş, araştırmacı ve uygulayıcılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFarklılaştırılmış öğretimen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectYetkinliken_US
dc.subjectEğitim ve öğretimen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin farklılaştırılmış öğretim tasarımını uygulama ve yetkinlik düzeylerien_US
dc.title.alternativeHomeroom teachers' implementation of differentiated instructional design and competence in this designen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster