Özet
Bu eser metninin amacı 20. yüzyıl heykel sanatında meme imgesinin konumuna dair inceleme yapmaktır. Araştırmanın başlangıcında memenin maddi ve imgesel kapsamda temel çerçevesi çizilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında meme imgesi, 20. yüzyıl Batı sanatında heykel sanatı bağlamında ele alınmış ve sürrealist sanat, pop sanat ve feminist sanat kapsamında incelenmiştir. Bu parçada, psikanalizin icadı, feminist hareketler ve kitle iletişim araçlarının yaygınlaşması gibi gelişmelerin meme imgesinin anlamsal dağarcığını nasıl dönüştürdüğü araştırılmıştır. Psikanaliz, özellikle de Nesne İlişkileri kuramcılarının psikanalitik çalışmaları çerçevesinde "İlksel nesne" kavramı üzerinden meme imgesinin sanatçıların üretimlerindeki yansıması irdelenemiştir. Louise Bourgeois, Hans Bellmer, Sarah Lucas, Alina Szapocznikow ve Robert Gober gibi sanatçıların eserleri bu bağlamda incelenmiştir. Çalışmanın uygulamalar bölümünde meme imgesi bağlamında kendi üretim pratiğime yer verilmiştir.