Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürsoytrak, Hakan
dc.contributor.authorKaçar, Mehmet Resul
dc.date.accessioned2024-06-25T10:14:52Z
dc.date.available2024-06-25T10:14:52Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5902
dc.description.abstractBu eser metninde, hukuk, felsefe, plastik sanatlar, performans sanatı ve sinema sanatında; şiddet, hayvana şiddet, hayvan hakları gibi kavramlar ele alınmıştır. Felsefi alanda şiddet, şiddetin kökeni sorgulanmış, hukukî anlamda hayvan hakları yasal tarihi incelenmiştir. Sanata dair farklı dinamiklerde şiddet, acı ve hayvana şiddet konu olarak yer almıştır. Bu kavramlar plastik sanatlarda; dini-siyasi resimlere, minyatürlere, natürmortlara, arena resimlerine konu olmuş, mitolojik hikayeler olarak da eserlere yansımıştır. Kan, acı, şiddet ve hayvan gibi kavramlar 20. yüzyıl performans ve sinema sanatlarının da konusu olmuştur. Bu çalışmanın amacı, hayvana şiddet ve şiddeti önlemeye yönelik sosyal bilgi düzeyi oluşturarak bu konuda farkındalık yaratmak ve tüm bu araştırma ve sorgulamalar sonucunda, kendi üretmiş olduğum eserlerimin bir analizini yapmaktır. Bu çalışmanın kapsamı, şiddet ve empati kavramlarının hukuksal, felsefi, dinsel ve sanatsal boyutlarını resim sanatı ve sinema sanatını çerçevesinde incelenmesidir. Konuyla ilgili sanat tarihi, sinema ve felsefe alanlarında alan taraması, avcılarla ve hayvan dövüştüren kişilerle görüşmelerin yapılması ve tüm bunların sonucunda kendi eserlerimin analizlerini gerçekleştirilmesi bu çalışmanın yöntemini oluşturmaktadır. Sonuç olarak, bu sorgulamalar kapsamında geçmişten günümüze şiddet kavramı, sanatçıların başvurdukları sanatsal bir tema olarak karşımıza çıkmaktadır. Mağara yüzeyinden tuval yüzeyine ya da sanatçının kendi bedeninde performans sanatı olarak yansıtılmıştır. Bu görsellerden edindiğimiz bilgilere göre hayvanlara yönelik şiddet her zaman var olmuştur. Yapılan bu şiddet eylemlerinin tamamen yok edilebilmesi ütopya olarak görünsede bu konudaki yasal düzenlemelerin yapılabilmesi için sanatçılara da önemli sorumluluklar düşmektedir. Sanatçıların hayvanlara yönelik yapılan şiddeti eleştirel bir dille yapıtlarında yansıtmaları şiddet oranını en aza indirme konusunda olumlu etkileri olacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectResim sanatıen_US
dc.subjectSinema Sanatıen_US
dc.subjectHayvanen_US
dc.subjectŞiddeten_US
dc.subjectEmpatien_US
dc.titleSanatta şiddet elemanı olarak hayvan ve empatien_US
dc.title.alternativeAnimal and empathy as violence element in arten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Temel Eğitim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster