Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCan, Kemal
dc.contributor.authorBoyce, Peter Henry Ellis
dc.date.accessioned2024-06-26T07:36:31Z
dc.date.available2024-06-26T07:36:31Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5920
dc.description.abstractBu tezin amacı lif sanatında aktivizm potansiyelini sorgulamaktır. Ağırlıklı olarak Lozan Bienallerine, Mildred Constantine ile Jack Larsen'in Wall Hangings sergisine ve Beyond Craft adlı kitabı üzerlerinde çalışılarak lif sanatının oluşumu anlatılmış, Constantine'in lif sanatının formalist tarzın hâkim olduğu sanat dünyasında kabul görülmesi için, lif sanatının aktivist potansiyelini bastırdığını ileri süren eleştirileri de incelenmiştir. İkinci bölümde 1960'lardan beri ABD'de yaşanan aktivizm konusu ve aktivist sanat ele alınmıştır. Aktivist sanat, geleneksel düzene karşı çıkan ve toplumsal kimlikte farklılığı, alternatif yaşam tarzlarını ve çevreciliği kucaklayan yeni toplumsal hareketlerin bir sonucu olarak değerlendirilir. 1960'ların ruhu, müzede sergilenen sanatçıların kültürel çeşitliliğini artırma çabasına kadar takip edilmektedir. Ayrıca bu bölümde aktivist sanatın bazı teorik temelleri ve aktivist sanata karşı çıkan bazı eleştiriler de özetlenmiştir. Üçüncü bölümde ise Fransız düşünür Jacques Ranciere'in duyulur-paylaşımı (distribution of the sensible) kavramı incelenmeye çalışılmıştır. Ona göre bir sanat eserinin siyasi gücü, sanatçıların niyetinden değil, tarihten ilham alıp farklı sanatsal ortamları veya biçimleri bir araya getirerek şimdiye kadar görünmez şeyleri görünür hale ve söylenmez şeyleri söylenebilir duruma getiren sanata ve dünyaya karşı yeni bir anlayıştan kaynaklanır. Sanata olan bu yaklaşımın ışığında üç lif sanatçısının eserleri incelenmiştir. Son bölümde Ranciere'in teorisinden yola çıkarak yaptığım üç eser sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLifen_US
dc.subjectLif Sanatıen_US
dc.subjectAktivizmen_US
dc.subjectSanat Aktivizmien_US
dc.subjectLif Sanatında Aktivizmen_US
dc.titleLif sanatında aktivist yaklaşımlaren_US
dc.title.alternativeActivism in fiber arten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster