Özet
Bu eser metni, sanatı, kavramsal yapısı bakımdan sanat tarihsel örnekler ve felsefesel kuramlardan yola çıkarak sanatın doğasına uygun bir biçimde çözümlemeye çalışmaktadır. Başta, çözümsel sanatın temel dayanaklarından olan Analitik Felsefe geleneği Aristoteles, Bertrand Russell, Ayer ve Wittgenstein gibi felsefecilerin çalışmalarıyla açıklanmıştır. Sonra, bu felsefi yaklaşımların sanat ile olan ilişkileri Marcel Duchamp ve Joseph Kosuth gibi sanatçılardan örneklerle, "çözümsel sanat" başlığı altında tekrardan ele alınmıştır. Bu eser metni çalışması, sanatın estetik ile ilişkisinin bir eleştirisini özellikle Marcel Duchamp ve Joseph Kosuth gibi sanatçıların sanatsal yaklaşımları ve A.J Ayer'in "Dil, Doğruluk ve Mantık" adlı çalışması bağlamında tekrardan ele almıştır. Sanatı, içerisine "totoloji" kavramını dahil ederek yani sanatı sanat aracılığıyla çözümleyen Kavramsal Sanat, Analitik Felsefe bağlamında incelenmiştir. Ayrıca bu çalışma, sanat yapma yöntemlerinden biri olan resimde "gerçeklik" sorununu kendi çalışma pratiğimin de oluşturucu ögeleri arasında yer alan "tekstürel resim" yaklaşımı üzerinden sorgulamıştır. Bu bağlamda Rembrandt ve Anselm Kiefer gibi sanatçıların çalışmaları örneklenmiştir. Resim ve heykel gibi sanat türlerinin biçimsel anlamda birbiriyle olan ilişkisi, boyutlar hakkındaki genel yargılar ve bu yargıların soruşturulması mevcut sanat pratiğim ve bu eser metni çalışması açısından önemlidir. Bu bağlamda Robert Rauschenberg'in çalışmaları incelenmiştir. Çalışmada, ilgili kaynaklar dikkatlice incelemiştir. Bu incelemenin bir sonucu olarak sanatın hangi yolla ele alınırsa alınsın ancak kendi hakkında olan düşünsel bir etkinlik olduğu sonucuna varılmıştır. Bu yaklaşım sanat tarihinden çeşitli örnekler, Kavramsal Sanat ve Analitik Felsefe gibi yöntemlerle gerekçelendirilmeye çalışılmıştır.