Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBursalıgil, Gözde
dc.contributor.authorTatar, Gizem
dc.date.accessioned2024-06-27T07:20:38Z
dc.date.available2024-06-27T07:20:38Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5949
dc.description.abstract" 2015 – 2020 Yılları Arası Lüks Hazır Giyim Markalarının Baskı Desen Tasarımlarında Kullandıkları Renkler ve Renk Algısı " adlı çalışmada renk ve desen kavramı, sınırlanan yıllar içerisindeki seçilen satış geliri en yüksek kadın lüks hazır giyim markalarının koleksiyonlarına odaklanılarak araştırılmış ve incelenmiştir. Çalışmanın amacı; Gucci, Louis Vuitton, Chanel, Hermes, Michael Kors ve Prada markalarının Dünya çapında bilinirliği ve satış gelirleri en yüksek markalar olarak belirlenerek, giysi koleksiyonlarında yer verdikleri baskı desenlerinin analiz edilerek, hem tasarımcılara hem de tüketicilere markaların koleksiyonlarında kullandıkları renkler ve renk algısı konularında bilgi sunulmasıdır. 2015 – 2020 yılları arasında defile gerçekleştiren ve en fazla satış geliri elde eden kadın lüks hazır giyim markalarının defilelerinde yer alan giysi koleksiyonlarında kullanmış oldukları baskı desenlerinin renk ve desen analizleri yapılmıştır. Renk kullanımlarının ve gestalt ilkelerinin baskı desenlerinde uygulanma şekillerinin tasarım öğrencileri ve tasarımcılar açısından ilham kaynağı olması amaçlanmıştır. Tezde yer alan kadın lüks giyim markaları her yıl gerçekleştirmiş oldukları defileler ile modaya yön vermektedirler. Hem kendi müşterilerine hizmet sunmakta hem de tekstil ve moda tasarımı alanındaki diğer markalara kaynak oluşturmakta hatta farklı disiplinlerdeki alanlara ilham olmaktadırlar. Satış geliri en yüksek kadın lüks hazır giyim markaları hem kalite açısından güvenilir hem de Dünya genelinde ortak bir zevk düzeyine (tercih edilme açısından yüksek orana sahip) hitap etmiş olduklarından dolayı çalışma kapsamında incelenmek üzere seçilmiştir. Bu markaların kitlelere olan etkilerinden dolayı, markaların koleksiyonlarında yer alan giysi tasarımlarının baskı desenlerinde kullanılan renklerin ve desenlerin görsel algı açısından araştırılıyor olması toplumun büyük bir kısmının giyinme ihtiyacını hangi görsellere ve renklere dayanarak ve hangi psikolojik yaklaşımlarla giderdiği ile bağlantı kurulmasını sağlamaktadır. Baskı tasarımının, taşıdığı mesajlarla giysiye kattığı anlamlar açısından psikolojik açıdan ele alınması önemlidir. Giysi tasarımlarında kullanılan renkler ve desenler analiz edilmeden önce literatür araştırması gerçekleştirilmiştir. Tez üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm olan " Giriş " bölümü tezin içeriğini ve amacını belirtmektedir. Girişten sonra görsel algıdan bahsedilmiştir. Görsel algı başlığı altında algı ve görsel algı kavramı açıklanmış, algıyı etkileyen faktörlere yer verilmiştir. Algılama sürecini etkileyen bir diğer faktör olan gruplama ve örgütleme eğilimi nedeni ile gestalt örgütleme ilkeleri incelenmiş ve bu bölümde tez konusu için belirlenen altı markanın 2015 -2020 yılları arasındaki gerçekleştirmiş oldukları defilelerde yer alan giysi tasarımı koleksiyonlarında bulunan baskı desenli giysi tasarımlarından örneklere yer verilmiştir. Daha sonra görsel algının alt başlığı olan renk ile ilgili tanımlamalara ve özelliklere yer verilmiştir. Rengin fiziki, fizyolojik ve psikolojik etkileri açıklandıktan sonra ana ve ara renkler, nötr renkler, kontrast renkler, renk uyumu, renk, biçim ve malzeme ilişkisi başlıklar halinde açıklanmıştır. Renk kuramları hakkında tarihsel süreçlerde yer alan önemli gelişmelere yer verilmiştir. Rengin sembolik özellikleri açıklanmıştır. Rengin psikolojik olarak hangi duyguları çağrıştırdığına dair yapılan araştırmalara renk algısı başlığı altında yer verilmiştir. Renk otoriteleri, modaya yön veren renkler ve etkenler açıklanmıştır. Tezin ikinci bölümünü ise " 2015 – 2020 Yılları Arası Lüks Hazır Giyim -Markalarının Baskı Desen Tasarımlarında Kullandıkları Renkler ve Desenler " bölümü meydana getirmektedir. Bu bölümde 2014 – 2015 Sonbabahar/Kış ve 2020 – 2021 Sonbahar/Kış sezonları arasında en fazla satış geliri elde etmiş markalar arasından kadın lüks hazır giyim kategorisinde ilk on sırada yer alan markalardan altı tanesi seçilmiştir. Bu seçilen markaların (Gucci, Louis Vuitton, Chanel, Hermes, Michael Kors ve Prada markaları) defile görselleri yer almaktadır. Gerçekleştirdikleri defileler içinde yer verdikleri baskı desenlerinin renkleri ana kumaşı dahil analiz edilmiştir ve desenlerine yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümü olan " Sonuç " bölümünde renk ve desen analizlerinden elde edilen veriler yer almaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGestalt Örgütleme İlkelerien_US
dc.subjectRenk Algısıen_US
dc.subjectGuccien_US
dc.subjectLouis Vuittonen_US
dc.subjectChanelen_US
dc.subjectHermesen_US
dc.subjectMichael Korsen_US
dc.subjectPradaen_US
dc.title2015 - 2020 yılları arası lüks hazır giyim markalarının baskı desen tasarımlarında kullandıkları renkler ve renk algısıen_US
dc.title.alternativeColors used by luxury ready-to-wear brands in their printing pattern designs between 2015 - 2020 and color perceptionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster