Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ters yüz öğrenme modelinin öğrenenlerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi
Özet
Bu araştırma, bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ters yüz öğrenme modelini kullanmanın öğrenenlerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Genel desenin iç içe karma desen olduğu araştırmanın nicel boyutunu öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen oluştururken, nitel boyutunu ise temel nitel araştırma oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kocaeli ilinde bir ortaokulda bulunan 46 öğrenen oluşturmaktadır. Deney ve kontrol gruplarında 23'er öğrenenin bulunduğu araştırma altıncı sınıf öğrenenleriyle yürütülmüştür. Araştırmada deney grubunda sekiz hafta boyunca ters yüz öğrenme modeline uygun öğrenme etkinlikleri, kontrol grubunda ise geleneksel yönteme uygun öğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verileri akademik başarı testi, güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin güdülenme bölümü ve çocuklar için teknolojiyle kendi kendine öğrenme ölçeğiyle elde edilmiştir. Nitel veriler ise yansıtma formuyla toplanmıştır. Nicel veriler deneysel işlem öncesi (öntest) ve sonrasında (sontest) deney ve kontrol gruplarından ayrı ayrı elde edilmiştir. Nitel veriler ise sontestler uygulandıktan bir gün sonra yansıtma formlarıyla deney grubundan toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri parametrik olmayan testlerden olan Mann Whitney U testiyle; nitel verileri ise içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel bulguları, ters yüz öğrenme modelinin uygulandığı deney grubu ile kontrol grubunun akademik başarı, motivasyon ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu ortaya koymuştur (p<.05). Etki büyüklüğü değerleri ise akademik başarı testi için 0.38, güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin güdülenme bölümü için 0.44 ve çocuklar için teknolojiyle kendi kendine öğrenme ölçeği için 0.35 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen nitel bulgular ise ters yüz öğrenme modelinin bireysel öğrenmeye olanak tanıdığını, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklere olan katılımı arttırdığını, öğrenenlerin derse yönelik ilgilerini arttırdığını ve teknolojiyle öğrenmeye olanak tanıdığını göstermiştir. Araştırma sonucunda bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ters yüz öğrenme modelinin öğrenenlerin akademik başarılarını, motivasyonlarını ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme becerilerini arttırdığı; öğrenenlerin bireysel öğrenmelerine, aktif katılımlarına, farklı teknolojik öğrenme araçları keşfetmelerine, teknoloji kullanarak bireysel araştırma yapmalarına katkı sunduğu; ders zamanından tasarruf sağladığı ve öğrenenlerin eğlenerek öğrenmelerine imkan tanıyan bir model olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Dolayısıyla bilişim teknolojileri ve yazılım dersinin amaçlarına ulaşabilmek, öğrenenlerin derse karşı motivasyonlarını arttırabilmek ve öğrenenlerin teknolojiyi bir öğrenme aracı olarak kullanabilmelerine katkı sunmak amacıyla ters yüz öğrenme modelinden yararlanılabilir.
Koleksiyonlar
- Sosyal Bilimler Enstitüsü [1807]