Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Meslektaş koçluğunun dijital öykülemeye dayalı öğretim uygulamalarına yansımaları
dc.contributor.advisor | Genç, Esma | |
dc.contributor.author | Akbaba, Mustafa Emrullah | |
dc.date.accessioned | 2024-07-01T08:42:06Z | |
dc.date.available | 2024-07-01T08:42:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5994 | |
dc.description.abstract | Meslektaş koçluğu, öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde iş birlikli öğrenmeyi temele alarak öğretmenlere meslek hayatları boyunca onları yalnız bırakmayacak bir öğretmen arkadaşın varlığını hissettiren mesleki öğrenme topluluğu yaklaşımlarından birisidir. Meslektaş koçluğu genellikle iki öğretmen arasında karşılıklı bilgilerin aktarıldığı ve deneyimlerin paylaşıldığı öğretmenlerin öğretimlerinin bazı yönlerini geliştirmelerine yardımcı olmak için iş birliği yaptığı bir yaklaşımdır. Bu araştırmada meslektaş koçluğu yardımıyla öğretmenlerin daha önce bilmedikleri bir yöntemi birlikte araştırarak öğrenmeleri ve sınıflarında bu yöntemi kullanarak birbirlerini gözlemlemeleri planlanmıştır. Öğretmenlerin öğretim sürecinde teknolojiden faydalanarak dijital öyküleme yöntemini kullanmalarının öğrenci öğrenmelerini olumlu yönde etkileyebileceği düşüncesinden hareketle, bu araştırma ile meslektaş koçluğunun dijital öykü yöntemini temel alan bir dersin planlanma ve uygulama sürecine etkilerini belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmada bu amaç doğrultusunda nitel araştırmalarda kullanılan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi kullanılarak bir devlet ortaokulunda görev yapan biri fen bilimleri diğeri matematik öğretmeni çalışmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Araştırmada katılımcıların birbirlerine koçluk yaparak geçirecekleri 8 haftalık bir uygulama gerçekleştirilmiştir. 8 hafta boyunca toplamda 12 oturum halinde gerçekleşen meslektaş koçluğu süresince öğretmenlerden seçtikleri konuya ilişkin dijital öyküleri ve bu öyküleri kullanacakları derslere ait ders planlarını birlikte hazırlamaları beklenmiştir. Geliştirdikleri dijital öykülerini hazırladıkları ders planına uygun bir şekilde sınıfta sunan öğretmenler birbirlerinin derslerini gözlemlemişlerdir. Bu uygulamalarda kullanılan veri toplama araçları araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formları, toplantı yansıtma formu, toplantı gözlem formu, ders gözlem formu ve araştırmacı tarafından uyarlanan ders planı puanlama anahtarı ve dijital öykü değerlendirme formudur. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiş; ulaşılan kod ve kategoriler tablolaştırılıp alıntılarla desteklenerek açıklanmıştır. Elde edilen bulgular araştırmanın alt problemleri temel alınarak düzenlenip sunulmuştur. Araştırma sonucunda meslektaş koçluğu uygulamasının dijital öykü yöntemini temel alan bir dersin planlanma ve uygulama sürecine olumlu etkisi olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler meslektaş koçluğu sürecini yaşamaktan memnun olduklarını, bu sürecin mesleki gelişimlerine katkı sağladığını ifade etmiştir. Bunların yanında meslektaş koçluğu uygulamalarında zaman ve mekân ayarlaması ile ilgili zorlukların yaşandığı ve ders gözlemleri sonucunda öğretmenlerin aralarında oluşan güçlü bağ nedeniyle birbirlerine olumsuz dönüt vermekten kaçınma eğilimi gösterdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Son olarak yapılan çalışma çerçevesinde araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Meslektaş koçluğu | en_US |
dc.subject | Okul temelli öğrenme | en_US |
dc.subject | Mesleki öğrenme toplulukları | en_US |
dc.subject | Mesleki gelişim | en_US |
dc.subject | Ders gözlemleri | en_US |
dc.subject | Dijital öyküleme | en_US |
dc.title | Meslektaş koçluğunun dijital öykülemeye dayalı öğretim uygulamalarına yansımaları | en_US |
dc.title.alternative | Reflections of peer coaching to digital storytelling based teaching practices | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences