Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇolak, Esma
dc.contributor.authorCırık, İlker
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:17Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBd01EYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/59
dc.description.abstractBu araştırmada, İçsel-Dışsal Motivasyon Ölçeğinin (İDMÖ) uyarlanması ve uyarlanan ölçek aracılığıyla içsel ve dışsal motivasyonun, cinsiyet, öğrenim düzeyi ve akademik başarı ile ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama yöntemi kullanılan araştırmaya, 2013-2014 öğretim yılında, İstanbul ili Kağıthane ve Küçükçekmece ilçelerinde öğrenim gören 994 (birinci çalışma grubu 535 + ikinci çalışma grubu 459) ortaokul öğrencisi katılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, doğrulayıcı faktör analizi, Pearson Korelasyon Katsayısı, Cronbach Alfa Katsayısı ve MANOVA kullanılmıştır. Uyarlama çalışmasından elde edilen bulgular, ölçeğin, ortaokul öğrencilerinin motivasyon kaynaklarını belirlemek için dilsel eşdeğerliğe sahip, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. Araştırmada, dışsal motivasyon puanlarının öğrenim düzeyine göre; içsel motivasyon puanlarının ise cinsiyet, öğrenim ve akademik başarı düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Cinsiyet ve öğrenim düzeyi değişkenleri birlikte ele alındığında içsel motivasyon puanlarının anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bulgular alan yazın ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study investigated the relationships between the motivation, gender, grade level and academic achievement using adapted Intrinsic and Extrinsic Motivation Scale (IEMS). The survey method was used in the research. The sample consists of 994 secondary school students in Istanbul during the 2013-2014 academic year. Data was analyzed through confirmatory factor analysis and MANOVA. The findings indicated that the IEMS was a valid and reliable scale for determining the motivation orientations of secondary school students. It was found that the extrinsic motivation scores differ significantly with respect to grade level, while the intrinsic motivation scores showed significant differences according to gender, grade level and academic achievement. An analysis of the gender and grade level variables revealed significant differences in the intrinsic motivation scores. The findings of the study are discussed based on the literatureen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAnalysis of Motivational Orientation of Secondary School Studentsen_US
dc.title.alternativeOrtaokul Öğrencilerinin Motivasyon Kaynaklarının İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1307en_US
dc.identifier.endpage1326en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpBd01EYzNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster