Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Investigating Lesson Plans of Teacher Candidates according to their Self- Efficacy Levels towards Implementation of Constructivist Approach
Özet
Yapılandırmacı yaklaşım, öğrencilerin bilgiyi oluşturmaları, yorumlamaları ve düzenlemeleri olarak tanımlanmaktadır. Öğrencinin süreçteki aktif rolü güçlendikçe, öğretmenin sürecin yönlendiricisi olarak sorumlulukları artmaktadır. Öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımla uyumlu sorumluluklarını yerine getirerek, aktif öğrenme ortamları oluşturmalarında önemli etkenlerden biri öz yeterlilik inancıdır. Öz yeterlilik inancının sınıf içi uygulamalar açısından öneminden hareketle, çalışmada öğretmen adaylarının yapılandırmacı ders planı hazırlama becerilerinin yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlilik inanç düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma deseninin kullanıldığı çalışmada, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Pedagojik Formasyon Sertifika Programı'nda kayıtlı olan 124 öğretmen adayı, nicel verilerin elde edildiği ilk çalışma grubunu oluşturmuştur. Bu grup içinden seçilen üst ve alt öz yeterlilik düzeyinden beşer öğrenci ise nitel verilerin elde edildiği ikinci çalışma grubuna alınmıştır. Adayların öz yeterlilik düzeylerini belirlemede, Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya Yönelik Öz Yeterlilik İnanç Ölçeği, ders planlarının değerlendirilmesinde Yapılandırmacı Ders Planı Puanlama Anahtarı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde ANOVA ve Welch testleri kullanılmış; ders planları betimsel analiz yoluyla incelenmiştir. Sonuçlar, öğretmen adaylarının yapılandırmacı ders planı toplam ve öğrenciyi aktifleştirme boyutu puanlarının, öz yeterlilik düzeylerine göre anlamlı şekilde farklılaştığını göstermiştir. Nicel ve nitel bulgular ışığında öneriler geliştirilmiştir Constructivism defines learning process as students’ construction, interpretation and organization of their knowledge. Teachers’ responsibilities increase as facilitators of this active process. Teachers’ self-efficacy beliefs about their ability to guide students’ learning help them fulfill their responsibilities in constructivist environments. Purpose of the study is to examine whether there is a difference between teacher candidates’ constructivist lesson planning skills according to self-efficacy levels. Using a mixedmethodology design, the study group for quantitative data is 124 students, who were reached out of teacher candidates, attending teachers’ certificate program in 20152016 academic year at Mimar Sinan Fine Arts University. Five students were selected both from low and strong self-efficacy levels to form the study group for qualitative data. Self-efficacy Perceptions of Teachers about the Implementation of the Constructivist Approach Scale and Lesson Plan Grading Rubric were used to collect data. ANOVA and Welch test for quantitative data and descriptive analysis for qualitative data were employed. Results revealed a significant difference between total points and making students active dimension of lesson plans according to different self-efficacy levels. Recommendations for further research were developed
Kaynak
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
18Sayı
2Koleksiyonlar
- TRDizin [802]