Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorJohnson, Özge Ejder
dc.contributor.authorTepeyurt, Müge
dc.date.accessioned2024-07-02T11:21:12Z
dc.date.available2024-07-02T11:21:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6021
dc.description.abstractBu çalışma, Edmund Husserl'in Avrupa Bilimlerinin Krizi ve Transandantal Fenomenoloji adlı eserindeki kültür krizini ve bu krizin başkası sorunu zemininde fenomenolojik,ontolojik ve etik bir mesele olarak irdelenmesini ön plana almaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın ilk bölümü, bahsi geçen dört düşünürü kavramsal olarak takip edebilmek adına önemli bir yol gösterici olacaktır. Bunun akabinde ikinci bölümde kendilik ve öznel(l)ik odaklı soruşturma için hem fenomenolojik bir gerekçe hem de ontolojik bir öncelik olarak dünya-içinde-olma (In-der-Welt-sein) nosyonu, Merleau-Ponty'nin algısal varoluş mefhumu ile birlikte okunacaktır. Bu güzergah, ben'in başkası ile bedenler-arası karşılaşmasında mevcudiyeti ve varoluşu imlemesi bakımında yeni bir eleştirel tavrı ortaya çıkarmakta olup, başkasının başkalığı'nı etik ve fenomenolojik olarak iki ayrı perspektiften tartışmaya açık hale getirmektedir. Odağa alınan meselenin hareket noktası olan felsefi varsayımların irdelenmesiyle beraber, söz konusu düşünürlerin "başka"lığa dair özgün yorumları eşliğinde etik yaralanabilirliğe dair bir değerlendirme imkanı yakalanmış olmaktadır. Çalışma, bu açıdan başkalık problemini temelde bir kendilik krizi olarak belirlemenin yanı sıra, söz konusu krizin fenomenolojik, ontolojik, etik açıdan yeniden irdelenmesini amaçlamaktadır. Bir kriz olarak ortaya konulan kendilik krizinin özne ve öznellik mefhumlarını ne bakımdan dönüştürdüğü ve çözülmeye uğrattığı da bu çalışma kapsamında yer almaktadır. Bu noktada Merleau-Ponty'nin tenin anonimliğinde tersine-çevrilebilir ve karşılıklılık esaslı simetrik bedenler-arasılığı, Levinas'ın aksine bir konumlanış olarak, alter-ego'nun sorunsallaştırılması için önemli bir alan açar. Bu, ben-olmayan'a yönelik indigenemez farkın nerede yakalanacağı sorusunu gündeme getirmektedir. Bu soru, aynı zamanda başkası-içinlikte ve başkasına karşı sonsuz etik sorumlulukta ben'in yaralanabilirliğini de değerlendirmeye açar. Son olarak başkası ile etik ilişkinin parakdoksal yapısı, Judith Butler'ın kırılganlık mefhumu üzerinden değerlendirilmeye açılmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectBedenen_US
dc.subjectFenomenolojien_US
dc.subjectKendiliken_US
dc.subjectÖznelliken_US
dc.subjectÖzneler-arasılıken_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectKırılganlıken_US
dc.titleBeden fenomenolojisinden başkalık etiğineen_US
dc.title.alternativeFrom the phenomenology of body to the ethics of alterityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster