Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖkten, Kaan Harun
dc.contributor.authorKurzweg, Belgin
dc.date.accessioned2024-07-03T12:46:42Z
dc.date.available2024-07-03T12:46:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6046
dc.description.abstractBu çalışma Heidegger düşüncesinde poiesis kavramının yorumlanma biçimindeki dönüşümünden hareketle erken dönem metinleri ve geç dönem metinleri arasındaki süreklilikle birlikte ayrımın arkasında yatan felsefi nedenleri soruşturarak Heidegger düşüncesini yeniden kurmayı hedeflemektedir. Volpi, Taminiaux gibi Heidegger düşüncesi üzerine çalışan birçok felsefeci Varlık ve Zaman‟ın Aristoteles‟in pratik felsefesinin fenomenolojik çerçevede radikal bir biçimde yeniden yorumlanması olduğunu düşünmektedir. Aristoteles‟in Nikomakhos‟a Etik‟indeki poiesis-praksis arasındaki ayrım ve kurduğu hiyerarşi Varlık ve Zaman‟da korunup fenomenolojik olarak yeniden yorumlanarak gayrisahih-sahih ayrımının temelini oluşturmuştur. Bu bakımdan bu çalışmada fenomenolojinin Heideggeryen mal edilişi ve de fenomenolojik çerçevede yeniden yorumlanan poiesis‟in Varlık ve Zaman‟da varoluşun gayrisahih bir modusu olarak konumlandırılması gösterilmeye çalışılacaktır. Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde ise Heidegger‟in 1930‟larda erken Yunan düşüncesinde varlığın phusis olduğu düşüncesini baz alarak phusis ve poiesis kavramları ve bu kavramların birbirleriyle olan ilişkisi üzerine yeniden düşünmesinin, erken dönem metinlerinde Antik Çağ ontolojisinin ve onu takip eden Batı felsefesi geleneğinin ufku olarak gördüğü, zanaatkarın üretici etkinliği olarak ele aldığı poiesis‟i 1930‟lardan sonra şairlerin, düşünürlerin varlığı varolanlara getiren sahih etkinliği olarak konumlandırmasına giden yolu açması irdelenecektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPoiesisen_US
dc.subjectPraksisen_US
dc.subjectHergünkülüken_US
dc.subjectİlgilenme (Besorgen)en_US
dc.subjectVicdanen_US
dc.subjectTekhneen_US
dc.subjectPhronesisen_US
dc.subjectPhusisen_US
dc.subjectVirtüel Denkliken_US
dc.subjectHakikaten_US
dc.subjectAletheiaen_US
dc.subjectLogosen_US
dc.subjectDikeen_US
dc.subjectPolemosen_US
dc.subjectPhainesthaien_US
dc.subjectPhainomenonen_US
dc.subjectNoeinen_US
dc.titlePoiesis olarak Dasein: Heidegger felsefesinde poiesis kavramının yeniden yorumlanmasıen_US
dc.title.alternativeDasein as poiesis: The reinterpretation of the concept of poiesis in Heidegger's philosophyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster