Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Poiesis olarak Dasein: Heidegger felsefesinde poiesis kavramının yeniden yorumlanması
dc.contributor.advisor | Ökten, Kaan Harun | |
dc.contributor.author | Kurzweg, Belgin | |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T12:46:42Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T12:46:42Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6046 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Heidegger düşüncesinde poiesis kavramının yorumlanma biçimindeki dönüşümünden hareketle erken dönem metinleri ve geç dönem metinleri arasındaki süreklilikle birlikte ayrımın arkasında yatan felsefi nedenleri soruşturarak Heidegger düşüncesini yeniden kurmayı hedeflemektedir. Volpi, Taminiaux gibi Heidegger düşüncesi üzerine çalışan birçok felsefeci Varlık ve Zaman‟ın Aristoteles‟in pratik felsefesinin fenomenolojik çerçevede radikal bir biçimde yeniden yorumlanması olduğunu düşünmektedir. Aristoteles‟in Nikomakhos‟a Etik‟indeki poiesis-praksis arasındaki ayrım ve kurduğu hiyerarşi Varlık ve Zaman‟da korunup fenomenolojik olarak yeniden yorumlanarak gayrisahih-sahih ayrımının temelini oluşturmuştur. Bu bakımdan bu çalışmada fenomenolojinin Heideggeryen mal edilişi ve de fenomenolojik çerçevede yeniden yorumlanan poiesis‟in Varlık ve Zaman‟da varoluşun gayrisahih bir modusu olarak konumlandırılması gösterilmeye çalışılacaktır. Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde ise Heidegger‟in 1930‟larda erken Yunan düşüncesinde varlığın phusis olduğu düşüncesini baz alarak phusis ve poiesis kavramları ve bu kavramların birbirleriyle olan ilişkisi üzerine yeniden düşünmesinin, erken dönem metinlerinde Antik Çağ ontolojisinin ve onu takip eden Batı felsefesi geleneğinin ufku olarak gördüğü, zanaatkarın üretici etkinliği olarak ele aldığı poiesis‟i 1930‟lardan sonra şairlerin, düşünürlerin varlığı varolanlara getiren sahih etkinliği olarak konumlandırmasına giden yolu açması irdelenecektir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Poiesis | en_US |
dc.subject | Praksis | en_US |
dc.subject | Hergünkülük | en_US |
dc.subject | İlgilenme (Besorgen) | en_US |
dc.subject | Vicdan | en_US |
dc.subject | Tekhne | en_US |
dc.subject | Phronesis | en_US |
dc.subject | Phusis | en_US |
dc.subject | Virtüel Denklik | en_US |
dc.subject | Hakikat | en_US |
dc.subject | Aletheia | en_US |
dc.subject | Logos | en_US |
dc.subject | Dike | en_US |
dc.subject | Polemos | en_US |
dc.subject | Phainesthai | en_US |
dc.subject | Phainomenon | en_US |
dc.subject | Noein | en_US |
dc.title | Poiesis olarak Dasein: Heidegger felsefesinde poiesis kavramının yeniden yorumlanması | en_US |
dc.title.alternative | Dasein as poiesis: The reinterpretation of the concept of poiesis in Heidegger's philosophy | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences