Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAcar, Kıvılcım Yıldız
dc.contributor.authorSezer, Tuğba
dc.date.accessioned2024-07-04T06:37:01Z
dc.date.available2024-07-04T06:37:01Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-10
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6051
dc.description.abstractBu çalışmada, Claude Debussy'nin 1903 (Pagodes) yılında yazdığı, 1889 Paris Dünya Fuarı öncesine denk gelen Pagodes eseri incelenerek, bu eser aracılığıyla Fuar'ın Debussy'nin besteciliğindeki etkileri araştırılmıştır. Yenilikçi ve çok perspektifli müzik dili kullanımı ile dünyada ve Fransız Ulusal Müziği'nde önemli bir yere sahip olan Claude Debussy, tam da bu dönemde Richard Wagner sonrası var olan baskın Avrupa müzik diline alternatif olarak yeni bir müzik dili oluşturma düşüncesindedir. Oryantalist bağlamda yeni bir sentez olanağı sağlayan Fuarın, bestecinin oluşturmak istediği özgün dile tam zamanında hizmet edip etmediğinin araştırıldığı çalışmada, Gamelan Müziğinin teknik özellikleri incelenmiş ve Pagodes eseri analizi ile bu özelliklerin Debussy'nin eserlerindeki etkileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Yüzlerce yıldır birçok bestecinin, eserlerinde ikinci el kaynaklardan faydalanarak kullandıkları Avrupa dışı ses dünyası, Fuar sayesinde Debussy için artık ilk kaynak haline gelmiştir. Çalışmada bestecinin müzikal dilini oluşturan diğer bileşenlere de değinilmiş, ancak Debussy-Fuar ilişkisi öncelikli olarak ele alınmıştır. Fuar öncesi ve sonrası eserleri arasında oluşması olası olan üslup farklılıkları konusundaki araştırma sorusu, daha önce yapılmış olan tartışmalar incelenerek cevaplanmıştır. Eser analizi, sonorite, form, ritim, diziler, tempo ve gürlük terimleri ögeleri incelenerek yapılmıştır. Çalışma bu doğrultuda, dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemi ele alınmıştır. İkinci bölümde, sergicilikten dünya fuarlarına uzanan süreçte, on dokuzuncu yüzyılın tarihi arka planı, 1851-1900 yılları arasında düzenlenen tüm dünya fuarları ve fuarlar bağlamında sömürgecilik, oryantalizm ve egzotizm kavramları da irdelenmiştir. Üçüncü Bölümde ise, Debussy'nin Gamelan Müziği ile karşılaşması ve fuar öncesi müzik bileşenleri incelenerek dönemin sanat akımları ile olan ilişkisi ele alınmıştır. Son bölümde Gamelan Müziğinin özellikleri ve bestecinin Gamelan ögelerini kullanarak solo piyano için bestelediği Pagodes eserinin analiz edilmesi ile tüm bu bileşenlerin eserlerine nasıl yansıdığı ortaya konmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectClaude Debussyen_US
dc.subject1889 Paris Dünya Fuarıen_US
dc.subjectGamelanen_US
dc.subjectPagodesen_US
dc.subjectOryantalizmen_US
dc.subjectİzlenimciliken_US
dc.title1889 Paris Dünya Fuarı sonrası Claude Debussy'nin müziği ve solo piyano yapıtı: Pagodes, L.100 No.1 (1903)en_US
dc.title.alternativeThe music of Claude Debussy after the 1889 Paris World Fair and solo piano work: Pagodes, l.100 No.1 (1903)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster