Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPerdahçı, Nazım Ziya
dc.contributor.authorSarıkaya, Elif
dc.date.accessioned2024-07-04T10:30:06Z
dc.date.available2024-07-04T10:30:06Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6070
dc.description.abstractBu çalışma, pazarlama alanında kullanıcı deneyimi kavramının ortaya çıkmasıyla birlikte, tüketici davranışlarının anlaşılmasının önemini vurgulamaktadır. Günümüzde çevrimiçi alışveriş uygulamalarının yaygınlaşmasıyla birlikte, artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisinin kullanımı da kullanıcı deneyimini iyileştirmek için önemli bir araç haline gelmiştir. Bu nedenle, "Houzz" adlı alışveriş uygulaması üzerinde yürütülen bu çalışmada, Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli (GTKM) kullanılarak AG teknolojisiyle kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesine yönelik bulgular incelenmektedir. AG teknolojilerinin çevrimiçi alışveriş üzerinde nasıl etkileri olduğu araştırılmaktadır. Araştırmada, Algılanan Fayda (AF), Algılanan Kullanım Kolaylığı (AKK), güvenlik, donanım, teknik destek gibi Dışsal Faktörler (DF), Kullanıcı Arayüzü (KA), Erişilebilirlik (E), Tutum (T) ve Memnuniyet (M) faktörleri ölçülmektedir. Bu faktörler, çevrimiçi alışveriş deneyiminin farklı yönlerini ve deneyimi etkileyen unsurları temsil etmektedir. Anket ifadeleri, teknoloji kabul modeli temel alınarak hazırlanan mevcut literatürden elde edilen bilgilere dayanmaktadır. Anket, 5'li Likert ölçeği kullanılarak tasarlanmış ve toplamda 32 ifadeden oluşmaktadır. Toplam 215 katılımcıdan geçerli anket yanıtları elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları, teknoloji kabul modeli ile uyumlu sonuçlar ortaya koymaktadır. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımının çevrimiçi alışveriş deneyimini geliştirmek ve tüketici memnuniyetini artırmak üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmektedir. Algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, güvenlik, donanım, teknik destek gibi faktörlerin kullanıcıların tutumunu ve memnuniyetini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Bu bulguların, akademik araştırmalara ve endüstriye katkı sağlayarak uygulama geliştiricilerine rehberlik edebileceği düşünülmektedir. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanıcı deneyimini iyileştirmede etkili bir araç olduğu, AG ile kurulan pazarlama stratejilerinin ve kullanıcı odaklı tasarımın kullanıcılar açısından önemi vurgulanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış gerçekliken_US
dc.subjectÇevrimiçi alışverişen_US
dc.subjectGenişletilmiş teknoloji kabul modelien_US
dc.subjectYapısal eşitlik modelien_US
dc.subjectKullanıcı deneyimien_US
dc.titleMobil alışveriş uygulamalarında deneyimsel pazarlama yöntemi: Artırılmış gerçeklik uygulamalarının teknoloji kabul modeli ile incelenmesien_US
dc.title.alternativeExperiential marketing method in mobile shopping applications: Examination of augmented reality applications with technology acceptance modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster