Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Mobil alışveriş uygulamalarında deneyimsel pazarlama yöntemi: Artırılmış gerçeklik uygulamalarının teknoloji kabul modeli ile incelenmesi
dc.contributor.advisor | Perdahçı, Nazım Ziya | |
dc.contributor.author | Sarıkaya, Elif | |
dc.date.accessioned | 2024-07-04T10:30:06Z | |
dc.date.available | 2024-07-04T10:30:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6070 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, pazarlama alanında kullanıcı deneyimi kavramının ortaya çıkmasıyla birlikte, tüketici davranışlarının anlaşılmasının önemini vurgulamaktadır. Günümüzde çevrimiçi alışveriş uygulamalarının yaygınlaşmasıyla birlikte, artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisinin kullanımı da kullanıcı deneyimini iyileştirmek için önemli bir araç haline gelmiştir. Bu nedenle, "Houzz" adlı alışveriş uygulaması üzerinde yürütülen bu çalışmada, Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli (GTKM) kullanılarak AG teknolojisiyle kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesine yönelik bulgular incelenmektedir. AG teknolojilerinin çevrimiçi alışveriş üzerinde nasıl etkileri olduğu araştırılmaktadır. Araştırmada, Algılanan Fayda (AF), Algılanan Kullanım Kolaylığı (AKK), güvenlik, donanım, teknik destek gibi Dışsal Faktörler (DF), Kullanıcı Arayüzü (KA), Erişilebilirlik (E), Tutum (T) ve Memnuniyet (M) faktörleri ölçülmektedir. Bu faktörler, çevrimiçi alışveriş deneyiminin farklı yönlerini ve deneyimi etkileyen unsurları temsil etmektedir. Anket ifadeleri, teknoloji kabul modeli temel alınarak hazırlanan mevcut literatürden elde edilen bilgilere dayanmaktadır. Anket, 5'li Likert ölçeği kullanılarak tasarlanmış ve toplamda 32 ifadeden oluşmaktadır. Toplam 215 katılımcıdan geçerli anket yanıtları elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları, teknoloji kabul modeli ile uyumlu sonuçlar ortaya koymaktadır. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımının çevrimiçi alışveriş deneyimini geliştirmek ve tüketici memnuniyetini artırmak üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmektedir. Algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, güvenlik, donanım, teknik destek gibi faktörlerin kullanıcıların tutumunu ve memnuniyetini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Bu bulguların, akademik araştırmalara ve endüstriye katkı sağlayarak uygulama geliştiricilerine rehberlik edebileceği düşünülmektedir. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanıcı deneyimini iyileştirmede etkili bir araç olduğu, AG ile kurulan pazarlama stratejilerinin ve kullanıcı odaklı tasarımın kullanıcılar açısından önemi vurgulanmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Artırılmış gerçeklik | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi alışveriş | en_US |
dc.subject | Genişletilmiş teknoloji kabul modeli | en_US |
dc.subject | Yapısal eşitlik modeli | en_US |
dc.subject | Kullanıcı deneyimi | en_US |
dc.title | Mobil alışveriş uygulamalarında deneyimsel pazarlama yöntemi: Artırılmış gerçeklik uygulamalarının teknoloji kabul modeli ile incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Experiential marketing method in mobile shopping applications: Examination of augmented reality applications with technology acceptance model | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Fen Bilimleri Enstitüsü [1667]
Institute of Science