Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPerdahçı, Nazım Ziya
dc.contributor.authorÇilingit, Nermin Yılmaz
dc.date.accessioned2024-07-04T12:28:54Z
dc.date.available2024-07-04T12:28:54Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6078
dc.description.abstractBu araştırma, Magic: The Gathering oyuncularının çoklu zekâ alanlarını incelemektedir. Çoklu zekâ, bireyin farklı alanlarda yetenekli olma potansiyelini ifade eder. Magic: The Gathering ise, bir koleksiyon kart oyunudur ve strateji, taktik, şans unsurlarını bir araya getirir. Dünyadaki ilk koleksiyon kart oyunu olmasıyla birlikte, kendi türü arasında en çok tanınan oyunlardan biridir ve turnuvalarda büyük bir oyuncu kitlesi bulunmaktadır. Yapılan incelemeler, oyuncu merkezli oyun tasarımı konusuna çoklu zekâ kuramı perspektifinden bakılmasını sağlar. Literatürde oyun tasarımının çoklu zekâ kuramı ile ilişkilendirildiği bilimsel araştırmalar mevcuttur. Türkiye'de bu iki tema hakkında bilimsel yayınlar olsa da ikisinin birlikte ele alındığı ve eğitim alanından bağımsız bir çalışmaya rastlanmamıştır. Dolayısıyla bu tezin literatüre katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Araştırmada nitel analiz yöntemlerinden, durum çalışması ve fenomenolojik desen izlenmiştir. Oyuncuların çoklu zekâ alanlarını incelemek için anket kullanılmıştır. Ayrıca ankette, turnuva katılım durumları ve turnuvaya katılanların başarıları da kaydedilmiştir. Veriler, betimsel analizler kapsamında incelenmiştir. Yüzde, frekans, ortalama hesaplamaları yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, katılımcıların baskın zekâ alanlarından frekansı en yüksek olan mantıksal-matematiksel, en düşük olan ise bedensel-kinestetik olarak bulunmuştur. Tüm zekâ alanlarına bakıldığında, ankette sunulan cümleleri onaylama sayısının en düşüğü doğasal, en yükseği ise mantıksal-matematiksel zekâ grubunda görülmüştür. Turnuvalara katılan en başarılı oyuncuların çoklu zekâ alanlarından frekansı en yüksek olan mantıksal-matematiksel zekâ alanı olarak tespit edilmiştir. Bu çalışma, oyuncu merkezli oyun tasarımı konusuna fayda sağlayacağı için değerlidir. Ayrıca, çoklu zekâ alanlarının farklı becerilerle nasıl bağlantılı olduğunu göstermesi bakımından da önem taşır. Çalışmanın sonuçları, oyun geliştiricilerine, oyunculara ve oyuncuların hangi zekâ alanlarının geliştirilmesi gerektiği konusunu daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu zekâen_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectKoleksiyon kart oyunuen_US
dc.subjectMagic the Gatheringen_US
dc.subjectOyuncu merkezli oyun tasarımıen_US
dc.title"Magıc: The gatherıng" oyuncularının çoklu zekâ alanlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of multiple intelligence fields of "Magic: The gathering" playersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster