Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAzerbayev, Aslan
dc.contributor.authorPoyraz, Hakan
dc.contributor.authorYurt, Engin
dc.date.accessioned2022-06-08T18:36:19Z
dc.date.available2022-06-08T18:36:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-3387
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRNU5qZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/609
dc.description.abstractBu makalede Farabi'nin politik felsefesinde "güç" kavramı tartışılmıştır. Farabi'nin "erdemli şehir" doktrini sadece ahlaki bir ögeye dayanır. "Erdemli şehrin başı" [başkanı/lideri/reisi] politik bir lider, ideal bir yönetici modelidir çünkü onun politik eylemleri, etik ilkeler ve normlar tarafından şekillendirilir. Buna bağlı olarak, Farabi "gücü" ahlaki olarak betimlemiştir. Böylece bir devlet şekli olarak despotizme dair Avrupa-merkezli stereotiplere karşıt olarak, Doğu'nun devletlerinde "erdemli şehir"; en büyük değeri bir birey ve onun özgürlüğü olan ahlaki, insancıl bir gücün bulunduğu devlet olarak belirtilir. Gücü ahlaki bir öge olarak kavramsallaştırma amacıyla Immanuel Kant'ın kategorik imperatifi Farabi'nin politik felsefesinde benimsenmiştir. Makyavelcilik, "erdemli şehrin" radikal karşıt noktasıdır. Ancak Niccolo Machiavelli'nin "erdemsiz" topluma -ki bu toplum gücü sadece kaba kuvvet olarak algılamıştır- bir hiciv olan felsefesi ile Floransalı yazardan önce var olan politik bir uygulama olarak Makyavelizm arasında bir ayrıma gitmeliyiz. Bu yüzden Farabi'nin mirasını Niccolo Makyavelli'nin felsefesi ve Makyavelcilik ile karşılaştırmayı denediken_US
dc.description.abstractThe concept of "power" in al-Farabi’s political philosophy was discussed in this article. Al-Farabi’s doctrine of "virtuous city" is based solely on moral component. "The head of the virtuous city", a political leader is a model of ideal ruler because his political activity is guided by ethical principles and norms. Consequently, al-Farabi described "power" as moral. Thus, contrary to Eurocentric stereotypes about despotism as a form of government, in the states of the East "virtuous city" was characterized as a state with a moral, humane power whose highest values are an individual and his freedom. For the purpose of conceptualizing power as a moral Immanuel Kant’s categorical imperative was identified in al-Farabi’s political philosophy. Machiavellianism is the radical antipode to "virtuous city". But we must distinguish between Niccolo Machiavelli’s philosophy as a satire on "perverse" society, this society perceived as a power only force, and Machiavellianism as a political practice that existed before the Florentine writer. Therefore, we attempted to compare al-Farabi’s heritage with Niccolo Machiavelli’s philosophy and Machiavellianismen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmalarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.titleFARABİ FELSEFESİ’NDE GÜÇ KAVRAMIen_US
dc.title.alternativeCONCEPT OF POWER IN AL-FARABI’S PHILOSOPHYen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage181en_US
dc.identifier.endpage192en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpRNU5qZzNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster