Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorToksoy, N. Gamze
dc.contributor.authorZeybek, Deniz
dc.date.accessioned2024-07-05T11:17:43Z
dc.date.available2024-07-05T11:17:43Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6101
dc.description.abstractYüz'ün Temsilinde Kayıp ve Yas adını taşıyan bu tezde "Yüzün fotoğrafik temsilinde yaşamın idrak edilebileceği, yaşanmış yaşam yani yası tutulabilir yaşam olarak duyumsanabileceği bir olanak var mı?" sorusu cevaplanmaya çalışılmıştır. 19. yüzyılda "hakikat"in temsili olarak tarih sahnesine çıkan fotoğraf, modernleşme pratikleri ve bununla birlikte gelişen hakim görme rejimi ile birlikte sosyolojik bir olgu olarak ele alınabilmektedir. Sosyolojik bakışla fotoğrafın, modernitenin özneyi ve öteki'yi tanımlama ve kategorize etme pratiklerine içkin işleve sahip olduğu görülmektedir. Bu bağlamda hakim temsil biçimi haline gelen fotoğraf, 20. yüzyılın ilk yarısından itibaren şiddet karşıtı bir çağrı yapma işlevini yerine getirmeye çalışmıştır. Ancak, şiddeti siyaseten belirlenen çerçeveler içinde temsil eden bu fotoğraflar; yası, kırılganlıkları ve kayıpları duyumsanabilir kılamamaktadırlar. Elinizdeki çalışmada, bu sorunu aşabilecek alternatif fotoğrafik temsil ihtimali, yüzün fotoğrafik temsiline farklı noktalardan yaklaşan üç iş üzerinden sorgulanmıştır. Eva Haule, Alfredo Jaar ve Simon Norfolk'un işlerini inceleyen bu tezde Judith Butler'ın yaşamı kavrayabileceğimiz bir alan olarak önermiş olduğu toplumsal ontoloji, kırılganlık, yas tutabilirlik, temsil ve çerçeve kavramları, Jacques Ranciere'in önermiş olduğu dissensus (uzlaşmazlık) ve duyulur olanın paylaşımı kavramları aracılığıyla yeniden tartışmaya açılmış ve bu kavramlar aracılığıyla yüzün fotoğrafik temsilinde yası tutulabilir bir yaşamın duyumsanabilme potansiyeli araştırılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectYüzen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectTemsilen_US
dc.subjectKırılganlıken_US
dc.subjectDissensusen_US
dc.subjectJ. Ranciereen_US
dc.subjectJudith Butleren_US
dc.subjectKayıpen_US
dc.subjectYas tutabilirliken_US
dc.title'Yüz'ün temsilinde kayıp ve yasen_US
dc.title.alternativeThe representation of loss and mourning on the faceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster