Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkay, Ali
dc.contributor.authorYiğit, Elif
dc.date.accessioned2024-07-05T11:50:33Z
dc.date.available2024-07-05T11:50:33Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6106
dc.description.abstractDurkheim'la yaptığı polemiğin sınırları dahilinde ciddiye alınan, kendi döneminde yeterince ilgi görmeyen Tarde 20. yüzyılın sonlarına yaklaşırken kendini tekrar bize gösteriyor. Son dönemde sosyoloji ve felsefe alanında sürekli atıf yapılan düşünür farklı bakışları doğurabilen büyük bir potansiyel yarattığı için giderek daha önemli hale geliyor. 21. yüzyılda sosyal bilimler dünyasının girdiği dönemeçte sosyolojiyi, artık Tarde'sız düşünmek imkânsız. Bu nedenle tezi yazarken amacım, sui generis bir antite olarak toplum tanımının dışına çıkabilme fırsatını Gabriel Tarde'la birlikte yeni baştan düşünmektir. Tarde, birey ve toplum gibi, ana akım klasik sosyolojinin birbirinin karşısına yerleştirdiği kavramları, birbirinin içine geçirir. Bu çalışma Evrensel Tekrar Yasası'nın toplumsal alandaki yansıması olan taklit kavramının temellendirilmesi ile ilgilenecektir. Bunun için iki motor güç olarak arzu ve inanç, teklik-çokluk ilişkisi, tekrar, karşıtlık ve adaptasyon kavramları yakından incelenecektir. Taklidin toplumsal dünyada merkezi bir yerde konumlanmasını sağlayan süreçlere değinmek için, monadoloji kavramı ve Leibniz'in uzay anlayışı tartışılacak, 19. yüzyıl sonu Fransa'daki toplumsal gelişmelerin Tarde'ın çalışmalarına etkisi bakımından Dreyfus Olayı ve o dönemin sanat gündemine değinilecektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİmitasyonen_US
dc.subjectTakliten_US
dc.subjectArzuen_US
dc.subjectİnançen_US
dc.subjectTekraren_US
dc.subjectKarşıtlıken_US
dc.subjectAdaptasyonen_US
dc.subjectEvrensel Tekrar Yasasıen_US
dc.subjectDreyfus olayıen_US
dc.titleGabriel Tarde'ın toplum anlayışında imitasyonun zeminien_US
dc.title.alternativeThe ground of imitation in Gabriel Tarde's understanding of societyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster