Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Gabriel Tarde'ın toplum anlayışında imitasyonun zemini
dc.contributor.advisor | Akay, Ali | |
dc.contributor.author | Yiğit, Elif | |
dc.date.accessioned | 2024-07-05T11:50:33Z | |
dc.date.available | 2024-07-05T11:50:33Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-07 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6106 | |
dc.description.abstract | Durkheim'la yaptığı polemiğin sınırları dahilinde ciddiye alınan, kendi döneminde yeterince ilgi görmeyen Tarde 20. yüzyılın sonlarına yaklaşırken kendini tekrar bize gösteriyor. Son dönemde sosyoloji ve felsefe alanında sürekli atıf yapılan düşünür farklı bakışları doğurabilen büyük bir potansiyel yarattığı için giderek daha önemli hale geliyor. 21. yüzyılda sosyal bilimler dünyasının girdiği dönemeçte sosyolojiyi, artık Tarde'sız düşünmek imkânsız. Bu nedenle tezi yazarken amacım, sui generis bir antite olarak toplum tanımının dışına çıkabilme fırsatını Gabriel Tarde'la birlikte yeni baştan düşünmektir. Tarde, birey ve toplum gibi, ana akım klasik sosyolojinin birbirinin karşısına yerleştirdiği kavramları, birbirinin içine geçirir. Bu çalışma Evrensel Tekrar Yasası'nın toplumsal alandaki yansıması olan taklit kavramının temellendirilmesi ile ilgilenecektir. Bunun için iki motor güç olarak arzu ve inanç, teklik-çokluk ilişkisi, tekrar, karşıtlık ve adaptasyon kavramları yakından incelenecektir. Taklidin toplumsal dünyada merkezi bir yerde konumlanmasını sağlayan süreçlere değinmek için, monadoloji kavramı ve Leibniz'in uzay anlayışı tartışılacak, 19. yüzyıl sonu Fransa'daki toplumsal gelişmelerin Tarde'ın çalışmalarına etkisi bakımından Dreyfus Olayı ve o dönemin sanat gündemine değinilecektir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İmitasyon | en_US |
dc.subject | Taklit | en_US |
dc.subject | Arzu | en_US |
dc.subject | İnanç | en_US |
dc.subject | Tekrar | en_US |
dc.subject | Karşıtlık | en_US |
dc.subject | Adaptasyon | en_US |
dc.subject | Evrensel Tekrar Yasası | en_US |
dc.subject | Dreyfus olayı | en_US |
dc.title | Gabriel Tarde'ın toplum anlayışında imitasyonun zemini | en_US |
dc.title.alternative | The ground of imitation in Gabriel Tarde's understanding of society | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences