Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository
DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.Search MSGSÜ
Gabriel Tarde'ın toplum anlayışında imitasyonun zemini
dc.contributor.advisor | Akay, Ali | |
dc.contributor.author | Yiğit, Elif | |
dc.date.accessioned | 2024-07-05T11:50:33Z | |
dc.date.available | 2024-07-05T11:50:33Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-07 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6106 | |
dc.description.abstract | Durkheim'la yaptığı polemiğin sınırları dahilinde ciddiye alınan, kendi döneminde yeterince ilgi görmeyen Tarde 20. yüzyılın sonlarına yaklaşırken kendini tekrar bize gösteriyor. Son dönemde sosyoloji ve felsefe alanında sürekli atıf yapılan düşünür farklı bakışları doğurabilen büyük bir potansiyel yarattığı için giderek daha önemli hale geliyor. 21. yüzyılda sosyal bilimler dünyasının girdiği dönemeçte sosyolojiyi, artık Tarde'sız düşünmek imkânsız. Bu nedenle tezi yazarken amacım, sui generis bir antite olarak toplum tanımının dışına çıkabilme fırsatını Gabriel Tarde'la birlikte yeni baştan düşünmektir. Tarde, birey ve toplum gibi, ana akım klasik sosyolojinin birbirinin karşısına yerleştirdiği kavramları, birbirinin içine geçirir. Bu çalışma Evrensel Tekrar Yasası'nın toplumsal alandaki yansıması olan taklit kavramının temellendirilmesi ile ilgilenecektir. Bunun için iki motor güç olarak arzu ve inanç, teklik-çokluk ilişkisi, tekrar, karşıtlık ve adaptasyon kavramları yakından incelenecektir. Taklidin toplumsal dünyada merkezi bir yerde konumlanmasını sağlayan süreçlere değinmek için, monadoloji kavramı ve Leibniz'in uzay anlayışı tartışılacak, 19. yüzyıl sonu Fransa'daki toplumsal gelişmelerin Tarde'ın çalışmalarına etkisi bakımından Dreyfus Olayı ve o dönemin sanat gündemine değinilecektir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İmitasyon | en_US |
dc.subject | Taklit | en_US |
dc.subject | Arzu | en_US |
dc.subject | İnanç | en_US |
dc.subject | Tekrar | en_US |
dc.subject | Karşıtlık | en_US |
dc.subject | Adaptasyon | en_US |
dc.subject | Evrensel Tekrar Yasası | en_US |
dc.subject | Dreyfus olayı | en_US |
dc.title | Gabriel Tarde'ın toplum anlayışında imitasyonun zemini | en_US |
dc.title.alternative | The ground of imitation in Gabriel Tarde's understanding of society | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Tez Koleksiyonu [2382]